شناسهٔ خبر: 63673131 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

پنجاه‌مین روز از طوفان الاقصی؛ دومین روز توافق آتش‌بس

آزادی 39 زندانی فلسطینی؛ راهپیمایی‌ها در حمایت از مردم فلسطین ادامه دارد

در حالی که آتش بس موقت میان مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی از ساعت 7 صبح روز جمعه آغاز شده است؛ 39 زن و کودک فلسطینی در مقابل نخستین گروه از اسیران صهیونیست از زندان‌های این رژیم آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز ـ گروه سیاست: در اولین روز اجرای توافق آتش‌بس موقت، اولین دسته از اسیران فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی و اولین گروه از اسیرانی که نزد مقاومت در غزه بودند، با نظارت و مدیریت صلیب سرخ جهانی آزاد شدند.

نخستین گروه از اسیران فلسطینی شامل ۳۹ زن و کودک هم از زندان عوفر در غرب رام‌الله در کرانه باختری اشغالی آزاد شدند.

 ۲۲ اسیر اسرائیلی و اسیر خارجی که از سوی حماس آزاد شدند، توسط صلیب سرخ ابتدا وارد گذرگاه رفح شدند و از آنجا به فلسطین اشغالی منتقل شدند.

بر اساس توافق انجام‌شده میان جنبش حماس و تل‌آویو با میانجیگری قطر و مصر، ۵۰ اسیر صهیونیست و ۱۵۰ اسیر فلسطینی که همگی زن و کودک هستند، به‌صورت گروهی و طی چهار روز آزاد می‌شوند.

جنبش حماس اعلام کرده است که ۲۳۹ اسیر صهیونیست را در اختیار دارد که آنها را در جریان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته به اسارت خود در آورده است.

خوشحالی و شادی مردم در استقبال از آزادگان فلسطین


نقض مکرر آتش‌بس از سوی رژیم اسرائیل

منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم اسرائیل به سمت اراضی و خانه‌های واقع در مناطق مرزی در شرق خان‌یونس (واقع در جنوب غزه) تیراندازی کرده‌اند.

بر اساس توافق آتش‌بس باید همه تحرکات و حملات رژیم اسرائیل در جنوب غزه متوقف شود.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که هزاران فلسطینی از شرق دیرالبلح، خان یونس و رفح روز جمعه پس از ۴۸ روز بمباران مداوم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی راهی خانه‌های خود شدند.
 

حمله به پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان

منابع خبری همچنین اعلاک کردند که موشکی زمین به هوا از جنوب لبنان به سمت یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی شلیک شده و ارتش در پاسخ مناطقی را در جنوب لبنان هدف حمله قرار داده است.

موشک بعد از تعقیب پهپاد در آسمان حیفا رهگیری شد و صدای چند انفجار در این منطقه به گوش رسید.

رسانه‌های فلسطینی، شامگاه جمعه،‌ نیز خبر داده بودند پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی یکی از بندهای توافق آتش‌بس را که بر عدم پرواز پهپاد در جنوب غزه تأکید داشت، نقض کرده‌اند.
 

یورش گسترده رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

منابع خبری فلسطین گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه به اردوگاه «عسکر» در شرق نابلس واقع در کرانه باختری یورش برده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع مذکور همچنین گزارش دادند که در جریان این یورش بولدوزر رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تخریب خیابان‌های داخل اردوگاه کرد.
 

این خبر به روز می‌شود ...


نیورنیوز

نظر شما