شناسهٔ خبر: 63667751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام حماس: استقامت ملت غزه، توطئه کوچاندن مردم فلسطین را ناکام گذاشت

تهران-ایرنا-«زاهر جبارین» مسئول دفتر شهدا، اسیران و مجروحان حماس جمعه شب پس از آزادی ۳۹ تن از اسرای زن و کودک فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی گفت: پایداری ملت صبور و مجاهد غزه بود که توطئه کوچاندن فلسطینیان را به شکست کشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، جبارین ادامه داد: اگر پایداری ملت صبور و مجاهد غزه نبود که توطئه کوچاندن فلسطینیان را به شکست کشاند و اگر دلاوری‌های مقاومت نبود که نازی‌های صهیونیست را وادار به پذیرش شروط مقاومت کند، دستاورد توافق آتش‌بس انسانی در غزه محقق نمی‌شد.

وی افزود:درود بر مقاومت پیروزمند و شایان افتخار که دشمن صهیونیستی را با پایداری و مقابله قهرمانانه خود و حماسه‌سازی در میدان نبرد وادار به پذیرش توافق مبادله جزیی اسرا کرد و به موجب آن بانوان اسیر سرافراز فلسطینی و کودکان اسیر قهرمان از زندان‌های دشمن آزاد شدند.

از سوی دیگر پیشتر «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جنبش مردمی برای آزادی فلسطین نیز جمعه شب و پس از آزادی اسرا گفت که لحظاتی حساس نبرد با رژیم صهیونیستی، و تاریخ فلسطین، منطقه و تاریخ ملل عرب قرار داریم.

وی در پایان به همه محورهای مقاومت در لبنان بویژه حزب‌الله، یمن، عراق و سوریه درود فرستاد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت هفت صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

نظر شما