شناسهٔ خبر: 63655083 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

رسانه ها، مردم و همه در سمنان، یک سال برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی فرصت تلاش و همکاری دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تبریک انتخاب سمنانبه عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: در یک سال آینده همه و به ویژه رسانه ها فرصت دارند تا برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش وهمکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،فرشید فلاح چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران عضو انجمن خبرنگاران استان سمنان با اشاره به روند انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران از رسانه ها خواست تا با توجه به کسب این موفقیت بزرگ به سه سوال برای مردم این استان پاسخ دهند و تبیین نمایند پایتخت کتاب یعی چه، چرا سمنان و حالا چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

وی با اشاره به برنامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز جمعه به سمنان و اهدای تندیس پایتخت کتاب ایران به مردم سمنان گفت: تندیس پایتختی کتاب ایران برای یکسال توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به امانت به مردم سمنان سپرده می شود و این اتفاق مبارکی است.

فلاح متذکر شد: انشاالله جشن باشکوه مردمی پایتخت کتاب ایران نیز با محوریت شهرداری در فرخنده ایام میلاد حضرت فاطمه (س)  برگزار خواهد شد.

وی در تشریح رویداد پایتختی کتاب گفت: پایتخت کتاب یک رویداد فرهنگی است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی و ایجاد رقابت بین نهادهای شهری برگزار می شود و امسال هشتمین دوره آن بود.

فلاح با اشاره به میزبانی مردم سمنان از زائران امام هشتم (ع)، تقارن انتخاب سمنان به هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران را بسیار با معنا خواند و تصریح کرد: در یک سال آتی موضوع سمنان فرصت دارد تا برای توسعه کتابخوانی 25 طرح پیشنهادی خود را  اجرایی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: انتظار است هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد امسال را بیش از گذشته برای ترویج و تبلیغ کتابخوانی کمک و مساعدت کند و اگر همه باهم کار کنیم نام زیبای سمنان با نام بسیار پر معنا و با معنویت کتاب در ایران طنین انداز خواهد شد.

 

نظر شما