شناسهٔ خبر: 63652923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی، ظرفیت تبدیل شدن به شهرک طلا و مس را دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان ظرفیت تبدیل شدن به شهرک تخصصی طلا، مس و بنتونیت را دارد.

صاحب‌خبر -


خراسان جنوبی، ظرفیت تبدیل شدن به شهرک طلا و مس را دارد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نگاه عالمانه و دلسوزانه به صنایع دستی و شناخت  مجموعه‌های صنایع دستی و گردشگری استان قابل قدردانی است.


استاندار افزود: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان فرصت مناسب  برای فعالان حوزه صنایع دستی و مجموعه‌های دیگر است.


به گفته وی نمایشگاه فرصتی است تا صنعتگران همدیگر را شناخته و تعامل برقرار کنند.


استاندار گفت: هرچند کار‌های  ارزشمندی از سوی وزارت میراث و استان انجام شده اما گردشگری و صنایع دستی یکی از پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی است که در گذشته زیاد جدی گرفته نشده بود.


قناعت ادامه داد: در دولت سیزدهم در کنار صنعت، معدن، کشاورزی، فناوری و مرز ، حوزه گردشگری و صنایع دستی را ویژه می‌بینیم.


وی افزود: در این دولت حرکت‌های خودجوش و مردمی انجام شد که باید ساماندهی شود و آموزش‌های لازم و بازار یابی نیز باید مدنظر قرار بگیرد.


استاندار با بیان اینکه استان در نمایشگاه‌های متعدد با شعار انگیزه بخش شرکت میکنیم گفت: برای اولین بار در مجموعه میراث شعار «شرق باشکوه» عنوان شد و استان با نام شرق باشکوه در نمایشگاه‌های کشور شرکت می‌کند.


قناعت افزود: قرار شد در هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود هر نوبت کاری نو ارائه شود لذا نمایشگاه کنونی با محوریت هنر دست و سنگ بسیار زیبا و تأثیرگذار است.


وی با بیان اینکه استان ظرفیت تبدیل شدن به شهرک تخصصی طلا، مس و بنتونیت را دارد گفت:  یکی از پیوست‌های وجود معادن  گردشگری است،که لازم است این ظرفیت‌ها را احیا و به همدیگر متصل کرد.

 

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت:  مزیت رقابتی خراسان‌جنوبی در کنار ظرفیت معادن و بخش کشاورزی، صنایع دستی آن است که تمرکز ما بر روی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی لحاظ شده و امیدواریم زنجیره ارزش این حلقه تکمیل شود.


جلالی عنوان کرد: قرار است زنجیره ارزش صنایع دستی به صورت پایلوت در چند استان کشور تکمیل شود که با توجه به ظرفیت شهرستان خوسف در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، راه‌اندازی تم‌پارک در این منطقه ضروری است.


به گفته وی هفته فرهنگی خوسف  با اولویت سنگ‌ها در تهران برگزار خواهد شد.


وی گفت: یکی از تجربه‌های خوبی که با خراسان جنوبی داشتیم عاملیت پشتیبانان دستبافته‌های استان بود، که در این زمینه تمام شهرستان‌ها آموزش‌های تخصصی پارچه‌بافی را فرا می‌گیرند.


معاون وزیر با بیان اینکه صنایع دستی امری خانواده محور است، گفت: تمام مجموعه حاکمیت شهری و استانی باید همکاری کنند تا زمینه معرفی، تولید و بازاریابی این حوزه به نتیجه مطلوب برسد.


به گفته وی با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه صنایع دستی خراسان جنوبی در حال انجام است خیز خیلی بلندی در استان برداشته شده است.



نظر شما