شناسهٔ خبر: 63652490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه ریزی برای تولید ۲۰۰ مگاوات پنل خورشیدی

مدیر عامل شرکت تولیدکننده پنل‌های خورشیدی مجموعه شهید قندی از برنامه ریزی برای تولید ۲۰۰ مگاوات پنل در سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

تولید ۲۰۰ مگاوات پنل خورشیدی در کارخانه شهید قندی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر عامل شرکت تولیدکننده پنل‌های خورشیدی مجموعه شهید قندی نیز ضمن اشاره به اینکه این شرکت، اولین و بزرگترین تولیدکننده پنل‌های فتوولتائیک در کشور است گفت:هم اکنون با بهره مندی از تکنولوژی و تجهیزات جدید خریداری شده،  تولید ۱۵ مگاوات پنل نیروگاهی ۴۵۰ مگاوات به بالا در دستور کار شرکت قرار دارد. 

علی محمد پورصالح گفت: تولید ۲۰۰ مگاوات پنل، برنامه شرکت برای سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه پنل‌های تولیدی این مجموعه از بالاترین بازدهی یعنی ۲۳ درصد برخوردار است، ابراز امیدواری کرد: این شرکت بتواند سهم بالایی در تامین کلیه تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی را کسب کند.

وی با بیان اینکه دولت در بازه چهار ساله، ایجاد چهار هزار مگاوات برق خورشیدی را در برنامه دارد، افزود: دولتمردان باید حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داخلی داشته باشند.

مدیر عامل شرکت تولیدکننده پنل‌های خورشیدی مجموعه شهید قندی تصریح کرد: هیأت وزیران باید همچون سال‌های گذشته، مشوق‌های سرمایه گذاری در نیروگاه‎های خورشیدی با استفاده از تولیدات داخلی را برای حمایت و رونق تولیدات داخلی در نظر بگیرند.

پورصالح، با اشاره به همکاری‌های مشترک با برخی کشور‌های همسایه، افزود: در حال مذاکره برای صادرات به کشور‌هایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان هستیم.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به تأمین ۹۰ درصد فیبر نوری کشور در این مجموعه، افزود: خوشبختانه در سال جاری، تولید کابل‌های نوری در این مجموعه رشد ۶۰۰ درصدی داشته است.

محمد جواد عسکری، افزود: مجموعه کارخانجات شهید قندی به عنوان بزرگترین تولیدکننده کابل‌های مخابراتی در منطقه خاورمیانه، هم اکنون  ۹۰ درصد کابل‌های مخابراتی مورد نیاز کشور سوریه را تامین می کند.

وی از تلاش برای دانش بنیان شدن این مجموعه خبر داد و گفت: امسال موضوع رشد تولید و کاهش هزینه‌ها در کشور مورد تاکید است.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی به افزایش سنواتی بودجه مجموعه شهید قندی در سال‌های اخیر و افزایش آن در حال حاضر به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر بازه زمانی گردش نقدینگی مجموعه از سه سال به ۲/۵ ماه کاهش یافته که همین موضوع باعث رفع مشکلات قبلی مجموعه در تأمین مواد اولیه شده است.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد، خاطرنشان کرد: کارخانه پلیمری ابرکوه در پنج ماهه اول امسال، در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر افزایش تولید داشته است.

این فعال صنعتی،  از صادرات تولیدات این مجموعه به کشور‌هایی مانند تاجیکستان و ترکیه خبر داد و گفت: در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ تن کابل به کشور ترکیه و از ابتدای امسال تاکنون یک و نیم میلیون یورو کابل‌های برق به عراق فروخته شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم صادرات به کشور ترکیه را به ، پنج هزار تن در ماه  و صادرات به عراق را به ۲ تا ۲/۵ میلیون یورو افزایش دهیم.

عسکری با اشاره به اینکه در حال حاضر تجهیزات تولید ۹ نوع محصول جدید در حال خریداری است،  افزود: ظرفیت این مجموعه شامل تولید ۱۷ هزار کابل خودنگهداره، ۳۰ هزار کیلومتر کابل نوری و ۲۵۰۰ کیلومتر تولید کابل میکرو و همچنین تولید سه هزار کیلومتر کابل برق است.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد در مورد انتقال کارخانجات شهید قندی به خارج شهر نیز اعلام کرد: این اقدام براساس تصمیمات توسعه معادن و مسئولان ارشد استان، از سال ۱۴۰۰ شروع شده و زمینی به وسعت ۶۰ هکتار در اطراف یزد به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: زمین‌های کنونی این مجموعه برای کاربری تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم با مولدسازی، در حوزه فعالیت‌های معدنی مس و تولیدات کاتد و مفتول مسی، سرمایه‌گذاری ۱۶ تا ۱۷ هزار میلیارد تومانی داشته باشیم.

 

گفتنی است، خبرنگاران علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی و آشنایی با توانمندی‎های آن، با مدیرعامل و روسای بخش‌های مختلف مجموعه شهید قندی گفتگو کردند.

<div id="video-display-embed-code_10466477"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4065506/10466477?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما