شناسهٔ خبر: 63648572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نتانیاهو مبادله زندانی با حماس در ۲۰۱۱ را به فعالیت اتمی ایران مرتبط دانست

بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، در نشست خبری چهارشنبه‌شب در ستاد ارتش در تل‌آویو گفت معامله‌ای که اسرائیل در پاییز سال ۲۰۱۱ میلادی با حماس انجام داد و در نتیجه آن گیلعاد شالیط، سرباز اسرائیلی اسیر در دست حماس آزاد شد، معامله‌ای بود که اسرائیل به خاطر مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران به آن تن داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، در نشست خبری چهارشنبه‌شب در ستاد ارتش در تل‌آویو گفت معامله‌ای که اسرائیل در پاییز سال ۲۰۱۱ میلادی با حماس انجام داد و در نتیجه آن گیلعاد شالیط، سرباز اسرائیلی اسیر در دست حماس آزاد شد، معامله‌ای بود که اسرائیل به خاطر مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران به آن تن داد.

 نتانیاهو در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع و یک وزیر ارشد دیگر در کابینه جنگی خود مدعی شد: نمی‌تواند در این باره بیش از این سخن بگوید.

اسرائیل در آن معامله برای آزادی گیلعاد شالیط که پنج سال و نیم در دست حماس در غزه اسیر بود، ۱۱۲۷ زندانی امنیتی فلسطینی را آزاد کرد.

یحیی سنوار، رهبر کنونی حماس در داخل غزه که تا پیش از آن به جرم بمب گذاری ۲۲ سال در زندان اسرائیل بود و شمار دیگری از سران کنونی این گروه افراطی مسلح فلسطینی، از آزادشدگان در معامله سال ۲۰۱۱ هستند.

این نخستین بار است که رهبر سیاسی اسرائیل علنا معامله تعویض گیلعاد شالیط با ۱۱۲۷ زندانی امنیتی فلسطینی را آشکارا به مسائل کشورش در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران مرتبط می‌کند. تا پیش از این هیچ موضوعی در این ارتباط در رسانه‌های اسرائیل منتشر نشده بود.

در سال ۲۰۱۱ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نیز در مسند نخست‌وزیر اسرائیل بود. در آن دوره عملیاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران که بعدها به مرور فاش گردید و به اسرائیل نسبت داده شد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما