شناسهٔ خبر: 63637335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستور اژه‌ای برای بررسی تخصصی پرونده‌های پزشکی قانونی کشور

رئیس قوه قضاییه در جمع مسئولان پزشکی قانونی کشور گفت: پرونده مراجعان در پزشکی قانونی باید در نهایت تخصص، دقت، سرعت و همچنین حفظ کرامت مردم، پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ​ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در سی امین سالگرد تاسیس پزشکی قانونی کشور میهمان مسئولان این سازمان بود.

در این نشست رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گزارشی از پرونده‌های ارجاعی این سازمان داشت.

آقای مسجدی گفت: سالانه ۲ و نیم میلیون پرونده به سازمان پزشکی قانونی کشور ارجاع می‌شود که ۱ و نیم میلیون پرونده مربوط به معاینه‌ها و ۸۰۰ هزار پرونده هم به تشریح و تشخیص علت فوت اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴۷۰ شهرستان مجهز به پزشکی قانونی هستند که ۱۵۰ شهر هم از ارائه این خدمات محرومند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه شعار ما در پزشکی قانونی سی سال خدمت و پیشرفت مستمر است، افزود: سال ۷۲ پنجاه مرکز پزشکی قانونی با ۱۵۰ پزشک خدمت می‌کردند که این رقم در سال ۹۶ به ۳۵۶ مرکز و ۷۴۹ پزشک رسیده و در نهایت سال ۱۴۰۲ چهارصد و ۷۰ مرکز با بیش از ۱۴۰۰ پزشک خدمت می‌کنند.

البته در این نشست نوبت به مدیران کل پزشکی قانونی سراسر کشور هم رسید، برخی از مهمترین چالش‌ها گفتند و برخی هم از پیشرفت‌های تخصصی در حوزه پزشکی قانونی.

رئیس قوه قضائیه هم راهکار‌هایی برای حفظ توسعه خدمت رسانی به مردم داشت و خطاب به مسئولان پزشکی قانونی کشور، افزود: همواره به قضات تاکید می‌کنم چنانچه فردی با شکایتی در حوزه مسائل اخلاقی مراجعه کرد، ابتدا بررسی کنند که آیا شاکی، متقاضی ارجاع موضوع به پزشکی قانونی برای معاینه است یا خیر و چنانچه ضرورتی به این امر وجود ندارد، از انجام آن به خصوص در قبال افراد نوجوان اجتناب شود.

محسنی اژه‌ای گفت: پرونده مراجعه کنندگان در پزشکی قانونی باید در نهایت تخصص، دقت، سرعت و همچنین حفظ کرامت مردم، پیگیری شود.

<div id="video-display-embed-code_10461872"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4064773/10461872?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما