شناسهٔ خبر: 63630068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان وارد بیروت شد

منابع خبری از ورود وزیر خارجه ایران به بیروت خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در سفری رسمی برای دیدار با مقامات لبنانی وارد فرودگاه بیروت شد.

 این سفر در ادامه رایزنی‌ها و مذاکرات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات کشورهای منطقه  و جهان پیرامون موضوع غزه انجام می‌شود.

در آخرین تحولات جنگ غزه، شب گذشته مقامات آمریکایی از حصول توافقی در مورد مرحله اول قرارداد تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی خبر دادند.
به گفته یک مسئول ارشد آمریکایی، توافق به دست آمده شامل آزادسازی ۵۰ زن و کودک در غزه در مقابل آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی است.
این مقام آمریکایی اظهار کرد: از جمله کسانی که در مرحله اول توافق آزاد خواهند شد، سه شهروند آمریکایی شامل دو زن و یک دختر بچه سه ساله هستند.
این مقام آمریکایی ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی قطر در این مرحله از مذاکرات، گفت: اعلام رسمی قرارداد تبادل اسرا توسط کشور قطر و پس از دریافت پاسخ «اسرائیل»، انجام خواهد شد.

امیرعبداللهیان در این سفر با مقامات و شخصیت‌های لبنانی از جمله نبیه بری و نجیب میقاتی دیدار می‌کند.

منابع نزدیک به مذاکرات مربوط به تبادل اسرا و  اعلام آتش بس تاکید دارند که در این مرحله تمرکز بر تبادل اسرای غیرنظامی است.

با وجود گذشت حدود ۵۰ روز از حملات شدید رژیم اسرائیل به غزه و کشتار بیش از ۱۳ هزار نفر، رژیم صهیونیستی بدون دستاورد و پیشرفت نظامی و بدون اینکه حماس و نیروهای مقاومت را از مواضع خود عقب براند، حاضر به تبادل اسرا و اعلام آتش بس موقت شد. بدون شک اگر اسرائیل در میدان دستاوردی به دست می‌آورد در مذاکره و آتش بس موقت حاضر به همکاری نمی‌شد.
 
با وجود اعلام آتش بس و تبادل اسرا اما همچنان یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث سرنوشت غزه پس از جنگ ، موضوع کمک‌رسانی به غزه و رفع کامل محاصره است.

انتهای پیام

نظر شما