شناسهٔ خبر: 63627919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگاه قضایی در حقوق عامه مطالبه گر است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سنگر دادگستری سنگر اجرای عدالت و احقاق حق است.

صاحب‌خبر -

دستگاه قضایی در حقوق عامه مطالبه گر استبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بیست و چهارمین جلسه شورای معاونین که صبح روز چهارشنبه اول آذر ماه در سالن دادگستری استان برگزار می‌شد با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج گفت: شجره طیبه با اندیشه و تدبیر امام خمینی (ره) تشکیل شده و امروز تفکر بسیجی نیاز همه مسئولین و کارگزاران نظام است و بسیج کار شبانه‌روزی و خدمات بی وقفه برای خدمت گذاری به مردم می‌باشد. 

عتباتی افزود: اکنون تفکر بسیجی در جای جای میهن اسلامی ساری و جاری است و این تفکر خارج از مرز‌ها هم رخنه کرده و اکنون شاهد هستیم جبهه مقاومت در غزه با این تفکر تسلیم ناپذیر در مقابل دشمن صهیونسیت ایستاده و پا پس نمی‌گذارد. 

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: تفکر بسیجی نجات دهنده است و در دستگاه قضایی هم اکنون باید با این تفکر ایثارگری کار را پیش ببرد و اگر این نوع تفکر نباشد توفیق حاصل نمی‌شود. 

عتباتی با بیان اینکه سنگر دادگستری سنگر اجرای عدالت و احقاق حق است گفت: باید نسبت به حقوق مردم و حقوق حاکمیت تمام تلاش و کوشش خود را بکار بست تا موجبات رضایت مردم و رضایت خداوند متعال را فراهم نمود. 

وی افزود: دستگاه قضایی تولید کننده امنیت و صیانت کننده از امنیت مردم است و وقتی مردم به این دستگاه مراجعه می‌کنند باید احساس امنیت کنند و یقین داشته باشند که از آن‌ها تظلم خواهی خواهد شد و می‌بایست مردم به معنی واقعی کلمه قوه قضاییه را ملجأ و پناهگاه خود بدانند.

عتباتی تاکید کرد: امروز برای ما سنگر جانفشانی و ایثار، سنگر احقاق حق و اجرای عدالت است. 

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تکالیف حقوق عامه‌ای مردم گفت: در هر حوزه‌ای که دادگستری استان احساس نیاز کند با قاطعیت ورود می‌کند و از حقوق مردم به معنی عام کلمه صیانت می‌کند و نسبت به همه امورات مردم از قبیل امنیت، بهداشت روانی، سلامت، اشتغال، تولید، صنعت و هر امری که مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با حقوق عموم مردم است بی تفاوت نخواهد بود و در این خصوص مطالبه گر است. 

عتباتی تاکید کرد: به حمد الله دستگاه قضایی در اموری هم که ورود کرده توانسته مسائل و مشکلات را با دستورات و اقدامات قضایی سامان بخشد و مرتفع کند، لذا می‌بایست این ظرفیت بزرگ دستگاه قضایی در خدمت مردم شریف کشور و استان باشد.

در ادامه جلسه زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گزارشی از عملکرد شعب ارائه و پس از تبادل نظر و ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های سایر اعضاء جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نظر شما