شناسهٔ خبر: 63613064 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرد

بازتخصیص آب نامتعارف هزار واحد صنعتی

بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: طبق برنامه، تا پایان امسال در مجموع ۱۲۵ میلیون متر مکعب از منابع آب نامتعارف واحدهای صنعتی جایگزین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب با اشاره به وضعیت حجم آب سدهای کل کشور گفت: ذخیره آب سدهای کشور نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و ورودی آب به مخازن تهران در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد بهتر شده است.

وی با اشاره به قانون پساب افزود: بر اساس بند «ع» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نیرو موظف است با همکاری وزارت صمت٬ منابع آب مصرفی صنایع و معادن بزرگ، پرآب بر و سودده را در یک چارچوب منطقی بازتخصیص کند و تا کنون حدود یک هزار واحد صنعتی سودده و پرآب بر شناسایی، منابع آب مصرفی آنها استحصال و منابع آب جایگزین آن‌ها شده است.

بزرگ زاده با بیان اینکه طبق قانون و زمانبندی صورت گرفته، آب نامتعارف این یک هزار واحد صنعتی بازتخصیص شده است، تصریح کرد: حجم آب مصرفی این یک هزار واحد صنعتی٬ حدود ۸۱۰ میلیون متر مکعب در سال است و شمار آنها به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این واحدها غالبا در فلات مرکزی و کم آب کشور قرار دارند، ادامه داد: همه واحدهای صنعتی که ابلاغیه بازتخصیص را دریافت کردند موظف به جایگزینی منابع آب نامتعارف و آزادسازی منابع آب خود هستند و باید طبق قانون عمل کنند.

سخنگوی صنعت آب گفت: قرار است طبق برنامه٬ تا پایان امسال در مجموع ۱۲۵ میلیون متر مکعب از منابع آب نامتعارف واحدهای صنعتی جایگزین شود.

نظر شما