شناسهٔ خبر: 63605483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره مندی ۴۰۰ دانش‌آموز نیازمند از مجتمع‌های فرهنگی، تربیتی و شبانه‌روزی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از بهره مندی ۴۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد در مجتمع‌های فرهنگی، تربیتی و شبانه‌روزی برای ادامه تحصیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

سورگی گفت: ۶ مجتمع فرهنگی، تربیتی و شبانه‌روزی و به اصطلاح، خوابگاه، ویژه دانش آموزان زیرپوشش این نهاد در خراسان جنوبی فعال است و ۴۰۰ دانش آموز در این خوابگاه‌ها سامان‌دهی شده‌اند.

وی افزود: ۳ مجتمع ویژه دختران و ۳ مجتمع ویژه پسران است که در شهر‌های بیرجند و نهبندان مجتمع‌های دختران و پسران و در سربیشه مجتمع پسران و در قاین نیز مجتمع دختران فعال است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مجتمع‌ها فقط مختص اقامت و پذیرایی از دانش آموزان نیست گفت: در ابتدای ورود، دانش آموزان استعدادیابی و بر اساس توانمندی‌ها، انگیزه‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که دارند در کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تقسیم بندی می‌شوند و این مجمتع‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که دانش آموز، به نسبت ورود از لحاظ علمی و فرهنگی ارتقاء می‌یابد.

سورگی با بیان این که پذیرش دانش‌آموزان در این خوابگاه‌ها مختص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم است افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوع از برگزارای منظم نماز‌های جماعت تا برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی در کنار مشاوره تحصیلی، مسابقات فرهنگی و جشنواره‌ها و اردو‌های زیارتی و سیاحتی درون و برون استانی ویژه دانش‌آموزان این خوابگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های هدفمند به دانشجویان و دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم افزود: دراین رابطه مهارت‌آموزی و هدایت تحصیلی و شغلی صحیح در قالب برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در طول سال و بطور مستمر دنبال می‌شود.

هم اکنون بیش از نوزده هزار دانش آموز و یک‌هزار و ۱۷۹ دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هستند.

نظر شما