شناسهٔ خبر: 63601722 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۴۱ پنل خورشیدی سهمیه عشایر درمیان

سهمیه جدید عشایر شهرستان درمیان ۲۴۱ پنل خورشیدی است که پس از ثبت نام، مراحل تحویل آن آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 ابراهیمی مدیرکل امور عشایر استان در شورای عشایری شهرستان درمیان گفت:  در سال ۱۴۰۰ به عشایر شهرستان درمیان تعداد ۷۵ پنل تحویل داده شد و از سال گذشته  ۵۷ پنل دیگر نیز در مرحله تحویل است.

وی افزود : امسال نیز ۲۴۱ پنل خورشیدی سهمیه شهرستن درمیان است که پس از ثبت نام، مراحل تحویل آن آغاز خواهد شد.

ابراهیمی گفت: بیمه دام، چتری امن برای جبران خسارت عشایر می‌باشد، ولی متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها شاهد عدم استقبال لازم بوده که دلیل اصلی آن عدم فرهنگ سازی مناسب درخصوص بیمه‌هایی نظیر بازنشستگی و حوادث می‌باشد. 

مدیرکل امور عشایر استان افزود: ارائه خدمات و پرداخت غرامت در بحث بیمه دام بر مبنای تعرفه‌های مصوب نوع بیمه و میزان خسارت بررسی شده و در حوزه اختیارات اداره امور عشایر قرار ندارد.

فرجامی فرد فرماندار درمیان گفت: ۱۳ هزار و ۳۸۳ نفر عشایر در شهرستان با پراکندگی زیاد زندگی می‌کنند لذا تامین گریدر برای مرمت ایلراه‌ها ضروری می‌باشد.

 وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های متداوم، فقر مراتع و همچنین افزایش قیمت نهاده‌های دامی اعطای تسهیلات کم بهره و بلند مدت می‌تواند برای عشایر مفید باشد.

فرجامی فرد اختصاص یک تانکر آبرسان برای عشایر شهرستان را ضروری برشمرده و افزود: در زمان کوچ، افزایش سهمیه نفت برای گرمایش باید در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما