شناسهٔ خبر: 63595161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پس از اعتراف رسانه‌های صهیونیستی، حماس هم از جزئیات کشتار شهرک‌نشینان پرده برداشت

اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی در ۷ اکتبر

روزنامه جوان

رژیم صهیونیستی ۴۶ روز است که به بهانه عملیات «طوفان الاقصی» که به کشته شدن صد‌ها شهرک‌نشین منجر شد، تمام مناطق غزه را بمباران می‌کند تا انتقام کشته‌های صهیونیست را بگیرد، اما با گذر زمان معلوم شد که روایت صهیونیست‌ها از حوادث ۷ اکتبر با آن چیزی که در واقعیت رخ داده، متفاوت است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هرچه جنگ غزه طولانی‌تر می‌شود، ابعاد جدیدی از این درگیری‌ها برملا می‌شود و نشان می‌دهد که اتهام‌زنی صهیونیست‌ها به حماس برای کشتار شهرک‌نشینان، پروپاگاندای رسانه‌ای و تبلیغاتی بود تا شرایط را برای حمله زمینی به غزه آماده کنند. در تازه‌ترین جزئیات از عملیات طوفان الاقصی، حماس اعلام کرد که شهرک‌نشینان حاضر در جشنواره موسیقی توسط بالگرد‌های نظامی ارتش صهیونیستی کشته شدند و بقایای اجساد سوخته هم ناشی از موشک‌های ارتش بود. با افشای این جنایت بعد از این مظلوم‌نمایی مقامات تل‌آویو حتی در بین غربی‌ها هم خریداری نخواهد داشت و موج فشار‌های جهانی علیه اشغالگران را تشدید می‌کند.

رژیم صهیونیستی ۴۶ روز است که به بهانه عملیات «طوفان الاقصی» که به کشته شدن صد‌ها شهرک‌نشین منجر شد، تمام مناطق غزه را بمباران می‌کند تا انتقام کشته‌های صهیونیست را بگیرد، اما با گذر زمان معلوم شد که روایت صهیونیست‌ها از حوادث ۷ اکتبر با آن چیزی که در واقعیت رخ داده، متفاوت است.
جنبش حماس دوشنبه شب در نشست خبری از جزئیات کشتار شهرک‌نشینان در روز عملیات «طوفان الاقصی» پرده برداشت و گفت: «به‌رغم درد و رنجی که از تأثیر قتل‌عام نازی‌های امروز علیه مردم ما گریبانگیر ما می‌شود، ما می‌خواهیم توقف کرده و در مورد روایت اشغالگری که تجاوزات و جنگ نسل‌کشی خود را علیه مردم ما در نوار غزه بر اساس آن استوار کرده است، صحبت کنیم.» به گزارش المیادین، به گفته رهبران این جنبش، «همه ما نتایج تحقیقات پلیس اشغالگر را که در بسیاری از رسانه‌های رژیم اشغالگر منتشر شد، در مورد هدف قرار دادن عیاشی در شهرک ریم در غزه در ۷ اکتبر دنبال کردیم که نشان می‌داد هواپیما‌های جنگی آپاچی کسانی بودند که بمباران کردند. ذغال شدن اجساد ناشی از موشک‌های آتش از هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی بود. علاوه بر این، به گفته مشاور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز اشاره می‌کنیم که ۲۰۰ جسد از هزار و ۴۰۰ کشته شده در ۷ اکتبر فلسطینی بودند.» حماس در ادامه تأکید کرد: «این جشن که با حضور حدود ۴ هزار شهرک‌نشین و خارجی برگزار شد، با پرچم اشغالگری برگزار شد که مختصات خود را به‌خوبی می‌دانست، به ویژه اینکه پلیس اشغالگر با تمدید جشن تا شنبه موافقت کرده بود. همه این‌ها بدون شک تأیید می‌کند که اشغالگران در برابر شکست امنیتی، اطلاعاتی و نظامی خود در ۷ اکتبر، در نتیجه آشفتگی و وضعیت هرج و مرج حاکم بر این مراسم، قتل‌عام را علیه شرکت‌کنندگان در مراسم انجام می‌دادند.» حماس همچنین اعلام کرد: «موضوع به این محدود نشد، بلکه اشغالگران به دلیل سوءظن به وجود زندانیان در این خانه‌ها، خانه‌های بسیاری از شهرک‌نشینان را بمباران کردند که این امر باعث افزایش مرگ و میر شهرک‌نشینان توسط هواپیما‌های اشغالگر شد و بسیاری از مناطق در غزه را بمباران کرد. از ساعت اول عملیات طوفان الاقصی که مستقیماً لشکر غزه و پایگاه‌های نظامی آن را هدف قرار می‌داد، فیلمبرداری شد.»
اظهارات مقامات حماس درحالی است که در روز‌های اخیر روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در گزارشی نوشت که بالگرد‌های اسرائیل حاضران در جشنواره موسیقی را در اطراف غزه به اشتباه هدف قرار داده‌اند. پیش‌تر سم پارکر، نماینده جمهوریخواه امریکا هم در سخنانی فاش کرد که همه غیرنظامیان اسرائیل در روز عملیات طوفان الاقصی به دست نظامیان این رژیم کشته شده بودند و حماس هیچ غیرنظامی را نکشته است و حتی ادعای مقامات تل‌آویو به کشته شدن کودکان نیز صحت ندارد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هم‌پالکی‌های تندرو آن در کابینه، تلاش کردند با موج‌سواری روی حادثه ۷ اکتبر، مقدمه حمله زمینی به غزه را فراهم کنند و نشان دهند تا زمانی که نیرو‌های مقاومت فلسطین نفس می‌کشند، صهیونیست‌ها امنیت نخواهند داشت. سران تل‌آویو با تبلیغات رسانه‌ای و اینکه مظلوم واقع شده‌اند توانسته بودند جنایات خود را در غزه با هدف دفاع مشروع از امنیت صهیونیست‌ها توجیه کنند، اما جعلی بودن روایت تل‌آویو از حوادث ۷ اکتبر، نشان داد که اشغالگران عملیات طوفان الاقصی را علم عثمان کرده بودند تا بتوانند از دست گروه‌های مقاومت در غزه خلاص شوند.
دروغگویی صهیونیست‌ها
حماس در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه اساس رژیم صهیونیستی بر دروغ و فریب بنا نهاده شده است، گفت: «این رویکرد دروغگویی را که اشغالگران در همه عملیات‌ها و تحرکات خود در پیش گرفته و بر آن تکیه می‌کنند، در بازی بیمارستان کودکان رنتیسی و مجتمع پزشکی شفا نیز دیدیم که اشغالگران ادعا می‌کردند از آن به عنوان پایگاه نظامی حماس و یک پایگاه نظامی استفاده می‌کنند؛ مکانی برای مخفی کردن افسران و سربازان اسیر شده.» این جنبش در ادامه به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه هم اشاره کرد و گفت: «ارتش اشغالگر نازی علاوه بر افشای داستان اشغالگری و دروغ‌های آن در مورد بیمارستان‌ها، پس از کشتن ده‌ها نوزاد نارس با خونسردی، در نتیجه قطع آب و برق و جلوگیری از ورود دارو و غذا، بیمارستان کودکان رنتیسی را متحول کرد.»
حماس در پایان نشست خبری خود پس از کنار رفتن پرده‌ها و رو شدن حقیقت خطاب به حامیان اسرائیل در غرب هم توصیه‌هایی کرد. حماس گفت: «دولت امریکا و رئیس‌جمهور بایدن باید موضع خود را در حمایت از اشغالگری در جنگ تجاوزکارانه و نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد، پس بگیرند و بابت پذیرش روایت دروغین صهیونیستی عذرخواهی کنند. ما همچنین از همه کشور‌های اروپایی که روایت اشغالگری را پذیرفته‌اند می‌خواهیم عذرخواهی کرده و از هرگونه حمایت از اشغالگری دست بردارند، در غیر این صورت آن‌ها را شریک اشغال نازی در این تجاوز فاشیستی می‌دانیم.» افشای جزئیات کشتار ۷ اکتبر نشان می‌دهد که مقامات صهیونیستی سعی کردند با هدف قرار دادن شهر‌ک‌نشینان و افزایش آمار کشته‌های خود، حماس را متهم کرده و با حمله به غزه از دست گروه‌های مقاومت خلاص شوند. صهیونیست‌ها در روز‌های اول جنگ سعی کردند خود را مظلوم نشان داده و جامعه جهانی را با خود همراه کنند که مقصر اصلی ناامنی در سرزمین‌های اشغالی حماس است، اما هر چه زمان می‌گذرد، خلاف ادعای اشغالگران ثابت می‌شود. افکارعمومی جهانی زمانی که دست صهیونیست‌ها در کشتار شهرک‌نشینان رو نشده بود، اعتراضات گسترده‌ای را در کشور‌های مختلف در حمایت از مردم غزه برگزار کرده بودند و با افشای این اسناد، موج مخالفت‌های جهانی بیش از پیش افزایش خواهد یافت و سیاه‌نمایی تندرو‌های تل‌آویو هم کاری از پیش نخواهد برد. این احتمال نیز وجود دارد که دولت‌های غربی هم در سیاست‌های اعلانی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند، چرا که اکنون جهانیان به جنگ‌افروزی صهیونیست‌ها در مناقشه فلسطین پی برده‌اند و می‌دانند که عامل بروز ناامنی در اراضی اشغالی گروه‌های مقاومت نیستند بلکه این صهیونیست‌ها هستند که در راستای مطامع استعماری و اشغالگری خود، آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور کرده‌اند.

نظر شما