شناسهٔ خبر: 63589800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست اداره‌کل غله استان خبر داد؛

تسویه مطالبات کشاورزان تولید کننده دانه‌های روغنی در استان مرکزی

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: دانه‌های روغنی تولید شده از سوی کشاورزان این استان توسط اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شد و مطالبات کشاورزان تولیدکننده این دانه‌های روغنی در استان به صورت کامل تسویه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وحید کریمی افزود: 311 تُن دانه‌های روغنی کلزا در سال جاری به صورت تضمینی از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد که با پرداخت 87 هزار و 700 میلیون ریال، مطالبات کشاورزان فعال در این حوزه پرداخت و تسویه شد.

وی ادامه داد: 92 هزار و 500 تُن کاملینا نیز در سال جاری به صورت تضمینی از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد که با پرداخت 29 هزار و 949 میلیون ریال، مطالبات کشاورزان فعال در این حوزه نیز پرداخت و تسویه شد.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: کشت گیاه کاملینا به عنوان یک محصول برای دوره تناوب در کشت گندم در دیمزارهای استان مرکزی قابل استفاده است و اثرات مثبتی را در افزایش تولید محصول گندم در استان به همراه دارد.

کریمی به وضعیت اراضی باغی و کشاورزی استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در این استان وجود دارد و 1.2 درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما