شناسهٔ خبر: 63589507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیسسکو تخریب مدارس غزه را محکوم کرد

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(آیسسکو) جنایات اسرائیل در تخریب مدارس غزه و به شهادت رساندن ده‌ها فلسطینی پناه گرفته در این مدارس را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو با صدور بیانیه‌ای شدید، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دو مدرسه در شمال نوار غزه را ننگ بشریت و جنایتی شنیع خواند.

آیسسکو که زیرمجموعه سازمان همکاری اسلامی(OIC) است، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام و اشغالگران اسرائیلی را به دلیل نقض قوانین و موازین بین‌المللی با هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی محکوم کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه مدرسه الفاخوره و مدرسه تل الزعتر را بمباران کرد که در نتیجه آن بیش از 200 فلسطینی که از تجاوزات اسرائیل به غزه در آنجا پناه گرفته بودند، کشته و زخمی شدند.

مدرسه الفاخوره توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) اداره می‌شود و در کمپ آوارگان جبالیه واقع شده است. مدرسه تل الزعتر در شهر بیت لاهیا واقع است.

آیسسکو اعلام کرد که حملات اسرائیل به مدارس اقدامی وحشیانه است. این سازمان همچنین اعلام کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل از تجهیزات نظامی خود برای حمله به کودکان، مدارس و بیمارستان‌ها استفاده می‌کند که نشان دهنده پسرفتی آشکار و بی‌سابقه در ارزش‌ها و رفتار این رژیم است.

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است تا اقدامات فوری و مؤثر برای توقف تجاوزات اسرائیل و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و حقوق آنها اتخاذ کند.

این سازمان همچنین از آنروا و سایر سازمان‌های بشردوستانه خواست تا کمک‌های لازم را به قربانیان حملات اسرائیل ارائه کنند.

بمباران مدارس الفاخوره و تل الزعتر توسط اسرائیل خشم و محکومیت دولت‌ها و سازمان‌های مختلف عربی و اسلامی و همچنین گروه‌ها و فعالان حقوق بشر را برانگیخت.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار  غزه تاکنون دست‌کم 13000 فلسطینی که اکثراً زنان و کودکان بودند، به شهادت رسیده و ده‌ها هزار فلسطینی زخمی شدند. همچنین حدود 1.5 میلیون فلسطینی ساکن غزه آواره شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما