شناسهٔ خبر: 63586595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت پارک سفال در شهر کوزه کنان شبستر

خبرگزاری صدا و سیما

شهردار کوزه کنان شهرستان شبستر از ساخت پارک سفال در این شهر که به شهر کوزه ایران معروف است خبر داد و گفت: پیشنهاد ثبت این شهر به عنوان شهر ملی سفال کشور نیز مطرح شده است.

صاحب‌خبر -

ساخت پارک سفال در شهر کوزه کنان شبستر به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسویان اعتبار هزینه شده برای ساخت این بوستان شهری را ۱۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بوستان در مساحت ۲ هزار متر مربع ساخته شده است و در طراحی آن نیز از نماد کوزه سفالی استفاده شده و این پارک نخستین پارک سفال ایران است.

وی همچنین به ساخت بوستان «هادی کهریز» در مساحت پنج هزار متر مربع با ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: بوستان‌های محلی «حاجی لار» و «ینگیلر» هم با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای افزایش فضای سبز شهر و تسهیل دسترسی شهروندان به فضا‌هایی به دور از آلاینده‌های شهری ساخته شده است.

موسویان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای مسیرگشایی و اصلاح معابر شهری، از بازسازی خیابان محله بالای کوزه کنان خبر داد و گفت: برای زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت این خیابان چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به ۲ هزار تن آسفالت ریزی در معابر شهر کوزه کنان، از چهار هزار متر سنگفرش و پیاده روسازی خبر داد و افزود: طرح مطالعاتی دفع آب‌های سطحی شهر هم برای جلوگیری از خطر سیل با یک میلیارد ریال اعتبار آماده شده است.

 «کوزه کنان» مهد تولید سفال در کشور محسوب می‌شود و پیشنهاد ثبت این شهر به عنوان شهر ملی سفال کشور هم مطرح شده است.

کوزه‌گری شغل اجدادی اهالی کوزه کنان است و امروز بیش از ۵۰ کارگاه کوزه‌گری در این شهر دایر است و حرفه کوزه گری در آن سابقه چندین هزار ساله دارد.

این شهر در قسمت غربی شهرستان شبستر و در فاصله ۷۵ کیلومتری تبریز واقع است.

 

نظر شما