شناسهٔ خبر: 63578710 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ساکنین ۷ استان منتظر باران شدید و کولاک برف و کاهش دما باشند...

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز برای ۷ استان، باران شدید، وقوع کولاک برف و کاهش دما پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس بارش باران، رعد و برق در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک در مناطق سردسیر و مرتفع کولاک برف و در مناطق شمال شرق ابرناکی و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشینه بارش امروز برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر،‌ شمال غرب فارس، ایلام، لرستان،‌ کرمانشاه، کردستان، همدان و ارتفاعات البرز مرکزی است.

فردا سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق فعال بوده و بیشترین بارش‌ها برای استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران، ارتفاعات البرز شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی روی می‌دهد.

چهارشنبه بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال شرق، سواحل شرقی و ارتفاعات شرقی البرز بارش‌ها ادامه دارد و اواخر وقت سامانه بارشی از ایران خارج خواهد شد. پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق جو نسبتاً پایدار است.

طی 2 روز آینده در نیمه غربی و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز، سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و چهارشنبه در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کاهش محسوس دما روی می‌دهد.

همچنین امروز و فردا در اکثر مناطق وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و در برخی مناطق مستعد به‌ویژه شمال شرق گاهی طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما