به گزارش راهبرد معاصر، اغلب، هنگام استفاده از رسانههای اجتماعی و وبسایتها، حریم خصوصی خود را با آن ها معامله میکنیم، زیرا این پلتفرمها دادههای ما را با شرکتهای شخص ثالث به اشتراک میگذارند.
اینستاگرام متعلق به متا هم از الگوی مشابهی پیروی می کند. اکنون و با فشارهای خارجی در مورد کنترل محتوا، متا کنترلهای حریم خصوصی جدیدی را در بخش مرکز حساب کاربری فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر معرفی کرده که به کاربران امکان کنترل بیشتری بر روی دادههایشان میدهد.
یک ویژگی مهم وجود دارد که به شما امکان میدهد نحوه اتصال اطلاعات خود به حسابهای فیسبوک و اینستاگرام را مدیریت کنید. با این کار، میتوانید ببینید کدام کسبوکارها دادهها را با متا به اشتراک میگذارند، دادههای گذشته را پاک و ردیابی فعالیتهای آینده خود را متوقف کنید.
بسیاری از کاربران تبلیغات اینستاگرامی را تجربه می کنند که به نظر میرسد این پلتفرم میداند چه چیزی علاقه ما است. ویژگی جدید متا کنترلی روی داده های وب شما ارائه می دهد. در ادامه راهنمای گام به گامی آورده شده که به شما کمک می کند از این ویژگی برای جلوگیری از ردیابی فعالیت وب شما توسط اینستاگرام استفاده کنید.
برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.
با ضربه زدن روی عکس نمایه در پایین سمت راست به نمایه خود بروید.
از نمایه خود، روی سه خط افقی در بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات و حریم خصوصی را از منو انتخاب کنید.
اولین گزینه روی صفحه « Accounts Center» را انتخاب کنید.
گزینه « Your Information and Permissions» را انتخاب کنید و سپس روی گزینه « Your Activity off Meta Technologies » ضربه بزنید.
در اینجا، شما چندین گزینه دارید. میتوانید فعالیت اخیر خود را ببینید، فعالیت برنامه خاصی را قطع، دادههای قبلی را پاک یا فعالیتهای آینده را مدیریت کنید تا مانع کسبوکارها برای ارسال داده شود. اگر Manage Future Activity و Disconnect Future Activity را انتخاب کنید، فعالیت گذشته شما نیز پاک خواهد شد. این بدان معناست که آنها اطلاعاتی در مورد تعاملات شما با کسب و کارها و سازمان ها دریافت نخواهند کرد.
وقتی از برنامههای دیگر و مرورگر تلفنتان استفاده میکنید، آنها اطلاعاتی درباره شما جمعآوری میکنند. این داده ها اغلب به متا فروخته و به پروفایل اینستاگرام شما متصل شده و در نتیجه تبلیغات شخصی سازی میشوند./ فارس
∎