شناسهٔ خبر: 63574068 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

و حالا رسوایی ۳؛

حمله نیروهای ارتش صهیونیست به فستیوال موسیقی در ۷ اکتبر لو رفت

بعد از ماجرای بیمارستان‌های المعمدانی و الشفا حمله نیروهای ارتش صهیونیست به فستیوال موسیقی در ۷ اکتبر لو رفت.

صاحب‌خبر -
حمله نیروهای ارتش صهیونیست به فستیوال موسیقی در ۷ اکتبر لو رفت

فرهیختگان: افسانه‌هایی که صهیونیست‌ها درباره حمله گردان‌های قسام در 7 اکتبر در رسانه‌ها نشر می‌دادند، یکی پس از دیگری در حال نابودی است. یکی از این ادعاها و افسانه‌ها، حمله مقاومت فلسطین به شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی سوپرنوا بود. حالا روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش تکان‌دهنده‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد چندین شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی توسط بالگردهای تهاجمی اسرائیل هدف گلوله قرار گرفتند. پیش از این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی و غربی ادعا می‌کردند حماس از قبل می‌دانست که قرار است جشنواره‌ای در آن روز و ساعت مشخص برگزار شود اما حالا گزارش هاآرتص این ادعاها را براساس «ارزیابی» «سازمان امنیتی اسرائیل» رد کرد. به گفته پلیس، دست‌کم 364 نفر در این جشنواره کشته شدند اما به نظر هنوز تعداد کشته‌شدگان بالگرد ارتش مشخص نیست. آن‌گونه که هاآرتص نوشته، ارزیابی فزاینده در تشکیلات امنیتی اسرائیل این است که حماس، اطلاعاتی درمورد جشنواره موسیقی که در کنار روستای دارای مزارع اشتراکی (کیبوتص) رعیم در نزدیکی نوار غزه برگزار می‌شد، نداشت. این ارزیابی براساس بازجویی‌ها و تحقیقات پلیس از این حادثه و موارد دیگر است که نشان می‌دهد مقاومت فلسطین قصد نفوذ به رعیم و سایر کیبوتص‌ها در نزدیکی مرز غزه را داشته است.
این رسانه درباره این پرسش که «پس چه کسی غیرنظامیان را در جشنواره کشت؟» نوشته: «به گفته یک منبع پلیس، تحقیقات نشان می‌دهد یک بالگرد رزمی ارتش اسرائیل که به محل حادثه رسیده و به سمت نیروهای قسام شلیک کرده، به برخی از شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز شلیک کرده است.»
این گزارش بر پایه یافته‌های جدید این استدلال را تقویت کرده که درواقع، بسیاری از غیرنظامیان اسرائیلی در 7 اکتبر، «توسط خود ارتش اسرائیل کشته شدند.» این گزارش افشاگرانه در حالی روز گذشته منتشر شد که کمتر از 10 روز پس از حمله 7 اکتبر، پایگاه خبری انتفاضه الکترونیک به نقل از زنی که از درگیری جان سالم به در برده بود نوشت: «نیروهای امنیتی اسرائیل «بدون شک» تعداد زیادی از غیرنظامیان خود را در پی حمله حماس در 7 اکتبر کشتند.» او گفته بود «مبارزان فلسطینی - که به گفته او با او و سایر غیرنظامیان اسرائیلی رفتاری «انسانی» داشتند - قصد داشتند «ما را به غزه ببرند» نه اینکه ما را بکشند.»
روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل نیز گزارش داد که نیروهای اسرائیلی «در شناسایی شبه‌نظامیان حماس مشکل داشتند» و افزود که خلبانان بالگرد در این جشنواره علیه غیرنظامیان از توپخانه استفاده کردند. این روزنامه نوشته نیروهای حماس سعی داشتند نیروی هوایی اسرائیل را «فریب» دهند: «این فریب برای مدتی کارساز بود تا اینکه بالگردهای آپاچی از هرگونه محدودیت رهایی یافتند و اقدام به شلیک کردند.» این روزنامه می‌نویسد: «وقتی متوجه شدند، برخی از خلبان‌ها تصمیم گرفتند بدون کسب اجازه از مافوق خود، از گلوله‌های توپخانه‌ای استفاده کنند.» اما برخی گزارش‌های امنیتی می‌گوید یکی از رهبران اسکادران به افراد خود گفته است: «به همه‌چیز شلیک کنید.»
ارتش صهیونیست‌کش
شرکت‌کنندگان جشنواره موسیقی، تنها کسانی نبودند که توسط ارتش اسرائیل کشته شدند. هاآرتص 20 اکتبر با مردی به نام «تووال» که در روستاهای بئری زندگی می‌کرد، گفت‌وگو کرد و روایت دیگری از قتل‌عام صهیونیست‌ها به دست ارتش صهیونیستی را روایت کرد. بر پایه این روایت دو روز بعد از حمله حماس و ادامه درگیری در روستاها، دوشنبه شب فرماندهان میدانی صهیونیست تصمیمات دشواری گرفتند. یکی از این تصمیم‌ها، گلوله‌باران منازل با تمام ساکنان آنها بود تا از این طریق هم صهیونیست‌ها و هم نیروهای حماس کشته شوند. هاآرتص نوشت: «هزینه وحشتناک بود. حداقل 112 نفر از مردم بئری کشته شدند. دیگران ربوده شدند. 11 روز پس از کشتار، جسد یک مادر و پسرش در یکی از خانه‌های ویران‌شده کشف شد.» اسرائیل هرگز توضیح نداده است که چگونه مبارزان فلسطینی که فقط به سلاح‌های سبک مسلح شده‌اند، می‌توانستند ویرانی عظیمی را که در برخی از شهرک‌ها مشاهده می‌شود، ایجاد کنند، جایی که خانه‌ها به ویرانه تبدیل شده‌اند یا صدها نفر سوزانده و چهره آنها غیرقابل تشخیص شده است.
رسوایی بیمارستان الشفا
رسوایی‌های رژیم‌صهیونیستی تنها محدود به قتل‌عام شهروندان صهیونیست خود در جشنواره موسیقی و روستاهای مرزی نمی‌شود. بهانه آنها برای حمله به بیمارستان‌ها و به‌ویژه بیمارستان الشفا غزه، رسوایی بزرگ دیگری است که در رسانه‌ها درباره آن سخن گفته می‌شود. چهارشنبه هفته گذشته نظامیان رژیم‌صهیونیستی پس از چند روز محاصره همه‌جانبه بیمارستان الشفا و پشتیبانی آتش سنگین هوایی به بیمارستان حمله کردند تا آنچه را که «پایگاه حماس» می‌خواندند را کشف و منهدم کنند. صهیونیست‌ها البته ادعاهای دیگری همچون وجود اسرای صهیونیست در بیمارستان و ایجاد شبکه‌ای از تونل در زیر بیمارستان را نیز مطرح کرده بودند، اما از روز چهارشنبه تا به امروز آنها نتوانسته‌اند سندی که صحت ادعایشان را به اثبات برساند، ارائه دهند. این موضوع به اندازه‌ای قطعی است که این روزها روزنامه‌های صهیونیستی نیز به صراحت به آن اشاره کرده‌اند. روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف نوشته که سربازان ارتش رژیم‌صهیونیستی حین تفتیش بیمارستان الشفای غزه برای نشان دادن ادعایشان درخصوص وجود یک پایگاه حماس در زیر این بیمارستان، «هیچ چیز پیدا نکردند.» به نوشته سی‌ان‌ان در ویدئویی که نیروهای اسرائیل چند روز پیش از تسلیحات پیدا شده حماس در بیمارستان الشفا منتشر کردند نسبت به ویدئوهای بعدی‌ای که بعد از دعوت گروه‌های خبری بین‌المللی از آنجا گرفته ‌شده، سلاح کمتری در محل حادثه دیده می‌شود که نشان می‌دهد این سلاح‌ها ممکن است جابه‌جاشده یا در آنجا قرار گرفته باشد. سی‌ان‌ان برای شفاف‌سازی درباره این اختلاف آشکار با ارتش اسرائیل تماس گرفته اما پاسخی دریافت نکرده است. در روزهای گذشته ادعاهای دروغ مقامات رژیم‌صهیونیستی درباره حضور تجهیزات و نیروهای حماس در بیمارستان الشفا، مورد تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز قرار گرفته است. حالا ارتش اسرائیل که در بیمارستان مقری کشف نکرده است، ادعا کرده «سران نیروهای مقاومت غزه به جنوب نوار غزه، شهر خان‌یونس گریخته‌اند.»

روز گذشته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که یک تیم ارزیابی بشردوستانه از بیمارستان الشفا در شمال نوار غزه بازدید کرده و نشانه‌های گلوله‌باران و تیراندازی را در جایی که «منطقه مرگ» توصیف شده، مشاهده کرده است. طبق بیانیه سازمان جهانی بهداشت، این تیم که به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی تنها توانست یک ساعت را در روز شنبه در بیمارستان سپری کند، وضعیت بیمارستان را «ناامیدکننده» توصیف کرد و افزود بیمارستان اساسا به‌دلیل کمبود آب تمیز، سوخت، دارو و سایر ضروریات، به‌عنوان یک مرکز پزشکی عمل نمی‌کند. در بیانیه سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته شده تیم یک گور جمعی را در ورودی بیمارستان دید و به آنها گفته شد بیش از ۸۰ نفر در آنجا دفن هستند.

صنعا: کشتی‌های اسرائیلی اهداف مشروعی هستند
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در راستای اجرای دستورات رهبر این کشور و مسئولیت اخلاقی و دینی در قبال ملت فلسطین، نیروی دریایی یمن، عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام داده است. سریع گفت که در جریان این عملیات، نیروهای یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورند و آن را به ساحل هدایت کنند. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی در واکنش به توقیف کشتی متعلق به این رژیم توسط نیروهای یمنی، گفت که این اقدام «رخداد بسیار خطرناکی در سطح جهانی» است. هاگاری با این ادعا که این کشتی، متعلق به رژیم‌صهیونیستی نیست، مدعی شد: «این کشتی با خدمه غیرنظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرد و هیچ اسرائیلی‌ای در آن حضور ندارد.» سریع در ادامه به همه کشتی‌های رژیم‌صهیونیستی یا کشتی‌هایی که با این رژیم همکاری کنند، هشدار داد هدف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن خواهند بود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن از همه کشورهایی که اتباع آنان در دریای سرخ مشغول به فعالیت هستند، خواست که از هر گونه همکاری با کشتی‌های اسرائیلی اجتناب کنند. سریع همچنین گفت که عملیات نظامی علیه دشمن اسرائیلی تا زمانی ادامه خواهد داشت که تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه ملت فلسطین متوقف شود.

نظر شما