شناسهٔ خبر: 63566035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حمله جدید حزب‌الله به نظامیان صهیونیست/ ۶ نظامی صهیونیست در نوار غزه به هلاکت رسیدند

با ورود جنگ غزه به چهل و چهارمین روز خود شاهد هستیم که حملات رژیم صهیونیستی از هوا، دریا و زمین به نوار غزه گسترده‌تر شده و به دنبال این موضوع نیز شاهد هستیم که این رژیم اشغالگر و نامشروع عملا جنگ را به بیمارستان‌ها کشانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: چهل و چهارمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم اشغالگر و نامشروع در پاسخ به شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی در برابر رزمندگان مقاومت فلسطینی بیش از یک ماه است که شهر غزه را با هواپیما‌های جنگنده خود بمباران می‌کنند. بمبارانی وحشیانه و وحشتناک که تا امروز هزاران کشته و ده‌ها هزار مجروح و بیش از یک و نیم میلیون نفر آواره برجای گذاشته است.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

بمباران مناطق مسکونی سراسر غزه

در چهل و چهارمین روز از جنگ غزه حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه به شدت ادامه دارد به صورتی که این جنگنده‌ها منازل مسکونی در محله الجنینه واقع در شرق رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. این جنگنده‌های متجاوز سلسله حملاتی را علیه منطقه تل الزعتر واقع در شمال نوار غزه و اطراف بیمارستان اندونزی انجام دادند.

از طرف دیگر، در جریان حملات هوایی علیه منازل مسکونی اطراف یک بیمارستان در جنوب شرق خان‌یونس تعدادی فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند. ضمن اینکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شمالی نوار غزه را به شدت بمباران کرده‌اند.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

حمله گسترده اشغالگران به کرانه باختری

در رویدادی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد اشغالگران صهیونیست با شدت بیشتری نسبت به روز‌های قبل به کرانه باختری حمله کردند. اشغالگران صهیوینست از چند محور به شهر جنین یورش بردند و با تجهیزات خود اقدام به تخریب زیرساخت‌های این شهر کردند. همچنین نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر نابلس یورش بردند.

از طرف دیگر، حملات نظامیان صهیونیست امروز به مناطق دیگری، چون بیت لحم، بیت ساحور و الخلیل در جنوب کرانه باختری و قلقیلیه، طوباس و جنین حمله کردند. بر همین اساس نیز، ارتش رژیم اشغالگر در جریان یورش به این مناطق به سمت فلسطینی شلیک کرد که در جریان این حملات یک جوان فلسطینی در محله المطار و اطراف اردوگاه قلندیا در شمال قدس زخمی شد.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر نابلس

خبر دیگر اینکه، ارتش رژیم صهیونیستی امروز در ادامه تجاوزات سازماندهی شده خود به فلسطینیان به شهر نابلس نیز یورش بردند. حملات نظامیان صهیونیست بیت لحم، بیت ساحور و الخلیل در جنوب کرانه باختری و قلقیلیه، طوباس و جنین در شمال این منطقه را نیز در بر گرفته است. ارتش این رژیم اشغالگر در جریان یورش به مناطق مذکور به سمت فلسطینی شلیک کرد که در جریان این حملات یک جوان فلسطینی در محله المطار و اطراف اردوگاه قلندیا در شمال قدس زخمی شد.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

درگیری‌های فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در جنین

گزارش‌های خبری از وقوع درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و عناصر متجاوز در اردوگاه جنین حکایت دارد. همچنین یک جوان فلسطینی در درگیری‌های منطقه طمون واقع در جنوب طوباس در شمال کرانه باختری زخمی شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ورودی اردوگاه جنین به شهادت رسید. همچنین یک جوان فلسطینی دیگر به ضرب گلوله اشغالگران در اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم به شهادت رسید.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

درگیری‌های شدیدی میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در محور شرقی نزدیک محله الزیتون در جریان است. بر همین اساس، خبرنگار المیادین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست نتوانسته‌اند در محور‌های شرقی نوار غزه پیشروی کنند چرا که به سد محکم نیرو‌های فلسطینی و ایستادگی قهرمانانه آن‌ها برخورد کرده‌اند.

از طرف دیگر، نیرو‌های مقاومت فلسطینی همچنین توانشتند تجهیزات نظامیان صهیونیست در محله الزیتون را هدف قرار داده و نابود کنند. ضمن اینکه، رزمندگان فلسطینی وابسته به «سرایا القدس» با انجام موفقیت‌آمیز حملات راکتی، تجهیزات نظامیان صهیونیست را در منطقه الصفطاوی واقع در شمال نوار غزه را منهدم کنند.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

هلاکت ۶ نظامی صهیونیست در نوار غزه

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صبح امروز (یکشنبه)، از هلاکت ۶ نظامی صهیونیست در نوار غزه خبر داد. کتائب القسام اعلام کرد نیرو‌های مقاومت با استفاده از راکت‌های ضدنفر و مسلسل توانسته‌اند ۶ نظامی صهیونیست را از فاصله صفر در منطقه «جحر الدیک» از پا درآورند.

از طرف دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود بعد از آغاز حمله زمینی به نوار غزه، ۶۰ نظامی خود را از دست داده است. جنبش‌های مقاومت فلسطین و لبنان پیشتر در بیانیه‌هایی جداگانه تاکید کرده بودند ارتش رژیم صهیونیستی آمار تلفات واقعی خود را پنهان می‌کند و تنها بخشی از آن را علنی می‌کند.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

دومین حمله به پایگاه غیر قانونی آمریکا در سوریه

منابع خبری از دومین حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه غیر قانونی نظامیان آمریکایی طی ساعات گذشته در دیر الزور واقع در شرق سوریه خبر می‌دهند. بر همین اساس، منابع خبری از به گوش‌رسیدن صدای چند انفجار شدید از داخل پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی کونیکو خبر می‌دهند.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

سومین حمله به پایگاه غیر قانونی آمریکا در سوریه

رسانه‌های خبری در سوریه اعلام کردند که برای سومین بار طی ساعات گذشته پایگاه اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه توسط گروه‌های مقاومت هدف حمله قرار گرفت. بر همین اساس، پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند هفته اخیر، چندین بار مورد حمله موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

بمباران جشنواره موسیقی توسط بالگرد‌های «اسرائیل»

شبکه الجزیره گزارش داده است که انتشار یک مقاله در روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خصوص تحولات ۷ اکتبر جنجال برانگیز شد. در این مقاله آمده است: تحقیقات پلیس اسراییل نشان می‌دهد که حمله‌های هوایی که روز ۷ اکتبر یک جشنواره موسیقی نزدیک منطقه ریعیم در اطراف نوار غزه را هدف قرار داد توسط اسراییل صورت گرفته است.

از طرف دیگر، در ادامه این مقاله آمده است: تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که بالگرد اسراییلی روز ۷ اکتبر شرکت کنندگان در این جشنواره را بمباران کرده است. نیرو‌های حماس در این تاریخ (آغاز عملیات طوفان الاقصی) اطلاعی در خصوص برگزاری این مراسم که طی آن ۳۶۴ نفر کشته شدند، نداشتند.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

«ایتمار بن گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی گفت که کسنت (پارلمان این رژیم) قرار است پیش‌نویس قانون بحث‌برانگیز درباره «اعدام زندانیان فلسطینی» را به بحث بگذارد. روزنامه «معاریو» در وبسایت خود به نقل از وی اعلام کرد: کسنت دوشنبه (فردا) تدارکات برای اولین قرائت قانون مجازات اعدام زندانیان فلسطینی را مورد بحث قرار خواهد داد.

بر همین اساس، بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت حزب «قدرت یهودی» که خودش هدایت آن را برعهده دارد، پیش‌نویس مذکور برای اعدام زندانیان فلسطینی را ارائه داده و افزود «انتظار می‌رود این پیش‌نویس مورد حمایت همه اعضای کنست قرار بگیرد». به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی بیش از هفت هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان را در زندان‌های خود در بازداشت دارد.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

درخواست هنیه برای واکنش به جنایت الفاخوره

وبگاه فلسطینی شهاب نیوز گزارش داد که اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس بعد از جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به مدارس محل استقرار آوارگان غیر نظامی و به ویژه دو مدرسه «فاخوره» و «تل الزعتر» تنها چند ساعت بعد از تخلیه بیمارستان شفاء از بیماران و مجروحان، بیماران و کادر درمانی و پزشک، با تعدادی از رهبران و مقامات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و خواستار تحرک جدی برای توقف کشتار ملت فلسطین شد.

از طرف دیگر، هنیه در این تماس‌ها بر اهمیت برگزاری نشست فوری کمیته پیگیری نتایج نشست سران کشور‌های عربی و اسلامی که اخیراً در ریاض برگزار شد، تاکید کرد و خواستار عملیاتی شدن تصمیمات این نشست در خصوص توقف جنگ علیه نوار غزه و شکستن محاصره این منطقه شد.

درگیری‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها در غزه/ بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی در کنست

درخواست محمود عباس برای توقف نسل‌کشی مردم غزه

روزنامه رای الیوم گزارش داد که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی خطاب به جو بایدن رییس جمهور آمریکا خواهان مداخله فوری برای توقف نسل کشی و همچنین کمک رسانی به ساکنان غزه شد.

وی در جریان سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به بایدن گفت که رییس جمهور آمریکا با توجه به جایگاه بین المللی این کشور مسئولیت ویژه‌ای در قبال تحولات منطقه و تاثیرگذاری بر مقام‌های اشغالگر دارد و باید برای توقف فوری حمله‌ها علیه نوار غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه وارد عمل شود.

هدف قرار دادن کشتی‌های «اسرائیل» توسط یمن

شبکه المسیره گزارش داد، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دقایقی قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس مسئولیت دینی، اخلاقی و ملی‌مان مبنی بر حمایت از ساکنان نوار غزه، تمام کشتی‌هایی که پرچم رژیم صهیونیستی را با خود حمل کنند هدف قرار می‌دهیم.

بر همین اساس، در ادامه این بیانیه آمده است که کشتی‌های متعلق به شرکت‌های اسرائیلی و یا کشتی‌هایی که توسط این شرکت‌ها به کار گرفته شده اند را نیز هدف قرار می‌دهیم. ضمن اینکه در این بیانیه تاکید شده است نیرو‌های مسلح یمن از تمام کشور‌های جهان می‌خواهد شهروندان خود را که در میان نیرو‌های این کشتی‌ها مشغول به کار هستند از تیررس این حملات دور نگه دارند. کشور‌های جهان نباید با این کشتی‌ها همکاری داشته و باید از آن‌ها دور باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما