شناسهٔ خبر: 63567823 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در حال به روزرسانی

کشتی اسرائیلی با ۵۲ خدمه توسط انصارالله یمن توقیف شد/ اسرائیل واکنش نشان داد/بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره کشتی های اسرائیلی

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، نیروی دریایی ارتش یمن، کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را توقیف کرد. بنا بر این گزارش، کشتی اسراییلی توقیف شده گلکسی لیدر (Galaxy Leader) یک کشتی باری با پرچم باهاما (از کشور‌های آمریکای لاتین) است که محموله‌های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند.

صاحب‌خبر -

کشتی اسرائیلی با 52 خدمه توسط انصارالله یمن توقیف شد

بین الملل تابناک: بنا بر گزارش رسانه های محلی، نیروی دریایی ارتش یمن کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را توقیف کرد. بر اساس این گزارش، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز تا ساعاتی دیگر در این خصوص بیانیه ای منتشر خواهد کرد.
 
انصارالله: توقیف کشتی اسرائیلی جدیت نیروهای مسلح در حمایت از غزه را ثابت می‌کند
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۲۳:۴۸

 محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن یکشنبه شب گفت که توقیف کشتی اسرائیلی جدیت نیروهای مسلح در حمایت از مقاومت در غزه را ثابت می‌کند.

محمد عبدالسلام گفت: وظیفه هر انسان آزاده‌ای در جهان است که هر چه در توان دارد برای جلوگیری از تجاوز (رژیم) اسرائیل به غزه انجام دهد؛ زیرا در جهانی که فقط زبان زور را می‌فهمد، محکوم و اعلام انزجار کردن بی فایده است.

وی افزود: جهان باید بداند که جنایات دشمن (رژیم) اسرائیل در غزه از هر حدی فراتر رفته و هر مقدسی را زیر پا گذاشته است.

سخنگوی جنبش انصارالله اضافه کرد، برای جلوگیری از گسترش درگیری، باید تجاوز (رژیم) اسرائیل به نوار غزه متوقف شود.

عبدالسلام در پایان گفت: توقیف کشتی اسرائیلی گامی عملی است که جدیت نیروهای مسلح را در حمایت از مقاومت در غزه ثابت می‌کند.

از سوی دیگر محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن در گفت وگو با الجزیره گفت: در صورتی که جنگ علیه غزه متوقف نشود، گزینه‌های زیادی پیش روی خود خواهیم داشت.

آسوشیتدپرس: حوثی‌ها کنترل کشتی «گالکسی لیدر» را با هلی‌بُرن در دست گرفتند
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۲۱:۴۵

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه یکشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که جنبش انصارالله با هلی برن نیروهای خود توسط بالگرد و پیاده کردن آنها بر روی عرشه کشتی «گلکسی لیدر»، کنترل این کشتی را در دست گرفتند.

 

بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره کشتی های اسرائیلی
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۱۸:۵۹

 نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که به خاطر مسئولیت دینی و اخلاقی و تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به نوار غزه، تمامی کشتیها صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.

منابع خبری، عصر امروز (یکشنبه)، از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر»  در دریای سرخ خبر دادند.

به گزارش شبکه العربی، صنعا این کشتیها را هدفهای مشروعی برای خود عنوان کرد:

١. کشتیهایی که پرچم رژیم صهیونیستی دارد..

٢. کشتیهایی که مورد استفاده شرکتهای اسرائیلی است.

٣. کشتیهایی که مالکیت آن متعلق به شرکتهای اسرائیلی است.

نیروهای مسلح یمن همچنین مطالبات زیر را از همه کشورهای جهان مطرح کرد:

الف) خارج کردن شهروندان خود که به عنوان خدمه در این کشتیها کار می‌کنند.

ب) از حمل بار یا استفاده از این کشتیها خودداری کنید.

ج) به کشتیهای خود اعلام کنید که از کشتیهای اسرائیلی دوری کنند.

واکنش اسرائیل به توقیف کشتی توسط انصارالله
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۱۸:۴۲

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به توقیف کشتی متعلق به این رژیم توسط نیروهای یمنی، گفت که این اقدام، «رخداد بسیار خطرناکی در سطح جهانی» است.

هاگاری با این ادعا که این کشتی، متعلق به رژیم صهیونیستی نیست، مدعی شد: این کشتی با خدمه غیر نظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرد و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد».

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این اقدام را محکوم کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران، عامل توقیف این کشتی به شمار می‌رود.

نتانیاهو در عین حال گفت که ربودن این کشتی، پیامدهای بین‌المللی به همراه خواهد داشت که مربوط به امنیت خطوط کشتیرانی جهانی  است.

 
بنا بر این گزارش، کشتی اسراییلی توقیف شده گلکسی لیدر (Galaxy Leader) یک کشتی باری با پرچم باهاما (از کشورهای آمریکای لاتین) است که محموله های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند. سازنده، مالک و مدیر این کشتی مشخص نیست و گفته می‌شود، حداقل ۵۲ خدمه دارد.
 
پیش از این، نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرده بودند، کشتی های اسرائیلی و وابسته به شرکت های صهیونیستی را مورد حمله قرار خواهد داد.
 
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد، در پاسخ به درخواست های مردم یمن و بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و همچنین در راستای اقدامات نظامی یمن علیه تجاوز وحشیانه اسرائیل و آمریکا به نوار غزه، کشتی های اسرائیلی و شرکت های وابسته به آنها را مورد حمله قرار خواهد داد.
 
سرتیپ سریع در ادامه افزود: کشتی های حامل پرچم رژیم صهیونیستی، کشتی های متعلق به شرکت های اسرائیلی و کشتی هایی که توسط اسرائیلی‌ها مدیریت می‌شوند، اهداف نظامی نیروهای مسلح یمن به شمار می‌روند.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای مختلف جهان خواست تا از ورود شهروندان و کارگران خود به این کشتی ها جلوگیری کرده و از حمل بار با آنها خودداری کنند. همچنین کشتی های کشورهای دیگر باید از کشتی های اسرائیلی دوری کنند تا از تبعات حمله به آنها در امان بمانند.
 
اعلام هشدار رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی در حالی است که این نیروها تاکنون ۹ عملیات رسمی موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی اجرا کرده‌اند. این بیانیه تحولی جدید در جنگ فلسطین و اسرائیل است و آن را می‌توان آغاز جنگ دریایی نیروهای مقاومت با اسرائیل تلقی کرد.
 

نظر شما