شناسهٔ خبر: 63562366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قطر: ادعای اسرائیل درباره بیمارستانها مضحک بود / بورل: در غزه آتش بس برقرار شود + فیلم

تهران - ایرنا - وزیر خارجه قطر در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت در بیمارستان الشفاء شده و ادعاهای این رژیم درباره بیمارستان ها چیزی جزء یک نمایش مضحک نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در نشست خبری با جوسپ بورل،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به  علت ناتوانی جامعه بین‌الملل در توقف جنایت‌ها در غزه، فاجعه در حال گسترش است. عملیات هدف قرار دادن بیمارستان ها در نوار غزه و نمایش‌های کمدی و ضعیف اشغالگران را دیدیم.آنچه در بیمارستان الشفاء اتفاق افتاد جنایت است و متاسفانه صدای محکومیت از جامعه بین‌المللی نشنیدیم.تخلیه اجباری این بیمارستان جنایت است.

وی تاکید کرد: کشتار علیه ملت غیرنظامی فلسطین ادامه دارد به قوانین و معاهدات بین‌المللی احترام گذاشته نمی‌شود.نسبت به آنچه در حق برادرانمان در غزه اتفاق می‌افتد دوگانگی معیارها وجود دارد. کشتارهای رژیم صهیونیستی که آخرین آن‌ها در مدرسه الفاخوره است ثابت می‌کند که این رژیم به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

نخست وزیر قطر افزود: از حمایت‌های مسئول سیاست‌ خارجه اتحادیه اروپا از قطر درخصوص پرونده اسرا تشکر می‌کنیم.جامعه بین المللی باید در خصوص نقض قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل موضع اتخاذ کند.

از سوی دیگر، جوسپ بورل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از رژیم صهیونیستی بار دیگر حمایت کرد اما گفت: خواهان آتش بس و وقفه های بشردوستانه فوریِ ضروری و پایدار در غزه هستیم.

وی افزود که قطر نقشی اساسی و تسهیل‌گر در پرونده آزادی اسرا ایفا می‌کند.

نظر شما