شناسهٔ خبر: 63553021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۸؛

سهام آمریکایی ها را در شرکت‌های بیمه ایران مصادره کنید

تیتر یک امروز دوشنبه ۲۸ آبان سال ۱۳۵۸ روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان اختصاص دارد به سخنان گرومیکو وزیر خارجه اتحاد جماهیر شوروی که این کشور اجازه دخالت نظامی‌ آمریکا در ایران را نمی دهد. خبر داغ دیگر این روزنامه اختصاص دارد به رد ملاقات امام با کارتر در مصاحبه ای که با خبرنگاران آمریکایی داشته اند. ایشان گفته اند تا کارتر بر سر کار است معلوم نیست بتوانیم با دولت آمریکا همکاری کنیم و اینکه کارتر شاه‌ را نگه داشته تا اسرار روسای جمهور آمریکا فاش نشود. کیهان همچنین نوشته که یاسر عرفات برای جلب حمایت سران عرب از ایران سفر دوره ای به منطقه خلیج فارس را آغاز کرده است و ۵ هزار کشیش سیاه پوست خواستار استرداد شاه به ایران شده اند. دیگر خبرها اینکه گویا شرایط خروج ارز با تصویب شورای انقلاب تغییر می کند و برندگان اولین جشنواره فیلم‌های کودکان پس از انقلاب هم معرفی شدند. به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبر اعلام قطعنامه شوراهای کارکنان بیمه های ملی شده در جلوی سفارت آمریکا در تهران بر می خوریم که خواستار مصادره سهام آمریکاییان در شرکت های بیمه داخل کشور شده اند

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر یک امروز دوشنبه ۲۸ آبان سال ۱۳۵۸ روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان اختصاص دارد به سخنان گرومیکو وزیر خارجه اتحاد جماهیر شوروی که این کشور اجازه دخالت نظامی‌ آمریکا در ایران را نمی دهد. خبر داغ دیگر این روزنامه اختصاص دارد به رد ملاقات امام  با کارتر در مصاحبه ای که با خبرنگاران آمریکایی داشته اند. ایشان گفته اند تا کارتر بر سر کار است معلوم نیست بتوانیم با دولت آمریکا همکاری کنیم و اینکه کارتر شاه‌ را نگه داشته تا اسرار روسای جمهور آمریکا فاش نشود. کیهان همچنین نوشته که یاسر عرفات برای جلب حمایت سران عرب از ایران سفر دوره ای به منطقه خلیج فارس را آغاز کرده است و ۵ هزار کشیش سیاه پوست خواستار استرداد شاه به ایران شده اند. دیگر خبرها اینکه گویا شرایط خروج ارز با تصویب شورای انقلاب تغییر می کند و برندگان اولین جشنواره فیلم‌های کودکان پس از انقلاب هم معرفی شدند.

به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبر اعلام قطعنامه شوراهای کارکنان بیمه های ملی شده در جلوی سفارت آمریکا در تهران بر می خوریم که خواستار مصادره سهام آمریکاییان در شرکت های بیمه داخل کشور شده اند.

IMG_20231119_071413_263

متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

اتحاد شوراهای کارکنان بیمه های ملی شده آریا - امید - پارس - تهران - توانا- حافظ - دانا و شرق ضمن تایید و اعلام مجدد پشتیبانی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، قطعنامه زیر را صادر کرده اند

۱ - قطع روابط امپریالیستی با آمریکای جهانخوار و برگرداندن شاه مخلوع برای محاکمه در دادگاه عدل اسلامی

۲- مصادره سهام آمریکاییان در شرکت‌های بیمه ملی شده

۳- قطع روابط بیمه ای با آمریکا و شرکت‌های بیمه آمریکایی در سراسر جهان.

 

۴- تشکیل صندوق بیمه اتکایی اسلامی در ایران

۵- تحریم ورود و مصرف کالاهای ساخت آمریکا

IMG_20231119_071412_924

۶- دقت و توجه شورای انقلاب اسلامی و مقامات بیمه ای کشور در پیش بینی و پیدا کردن راه حلهای مناسب برای مقابله با هر نوع ایجاد محدودیت برای ایران در بازارهای جهانی.

۷- تشکیل سمینار بررسی و مطالعه به حداقل رساندن نیاز بازار بیمه ای کشور به بازارهای جهانی بیمه و خودکفا ساختن صنعت بیمه تا حد امکان.

۸- دگرگون ساختن نهاد و نظام بیمه ای گذشته که در خدمت بیمه گران خارجی بوده بصورتی که صنعت بیمه خادم ملت ایران‌ باشد.

در پایان کارکنان شرکت‌های بیمه ای فوق الذکر در راهپیمایی در جلو لانه جاسوسی آمریکا شرکت کردند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما