شناسهٔ خبر: 63550758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انصارالله برای کشتی‌های اسرائیلی خط و نشان کشید

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در شرایطی که مقامات صهیونیستی با هشدار‌های توخالی سعی دارند انصارالله یمن را از حمله به سرزمین‌های اشغالی منصرف کنند، رهبران صنعا بدون ترس از این هشدار‌ها گفته‌اند که در دفاع از مردم غزه فقط به حملات موشکی و پهپادی بسنده نخواهند کرد و قصد حمله به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ را دارند.
به موازات تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که دورنمای روشنی برای پایان درگیری‌ها دیده نمی‌شود، گروه‌های مقاومت در منطقه هم برای موج جدیدی از مجازات دشمن اشغالگر آماده می‌شوند. یک منبع نظامی یمنی روز شنبه خبر داد نیرو‌های مسلح این کشور در حمایت از مردم فلسطین قصد هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی را دارند. این منبع که اشاره‌ای به نام او نشده، به شبکه «المیادین» گفت: «نیرو‌های ما قادر به هدف قرار دادن تمام کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ یا هر جای دیگری که دشمن انتظارش را ندارد، هستند. چه کشتی‌هایی که به فلسطین اشغالی می‌روند و چه آن‌هایی که مقصدشان فلسطین اشغالی نیست.» ارتش یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چند بار بندر ایلات را در جنوب فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده است و حتی حملاتی را هم به ناو‌های امریکایی مستقر در خلیج فارس و دریای سرخ انجام داده که مقامات واشینگتن مدعی شده‌اند توانسته‌اند آن‌ها را رهگیری و منهدم کنند.
هشدار صنعا درحالی است که تومار بار، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب در اظهاراتی مدعی شد که تل‌آویو برنامه‌هایی برای آغاز حملاتی علیه یمن دارد. تومار مدعی شد: «نیروی هوایی به عنوان بازویی استراتژیک برای تل‌آویو، آماده بوده و در تمامی مناطق خاورمیانه و در هر میدانی که نیاز باشد و در هر جایی اقدام می‌کند.» اظهارات این مقامات تل‌آویو درحالی است که ارتش صهیونیستی در غزه درگیر است و تلفات سنگینی داده و توان جنگیدن در چندین جبهه را ندارد. گشودن جبهه جدید از جانب یمن بزرگ‌ترین هراس صهیونیست‌ها در حال حاضر است زیرا به دلیل تردد کشتی‌های تجاری اسرائیل از دریای سرخ که مشرف بر تنگه استراتژیک باب‌المندب است، نگرانی‌ها نسبت به درگیری با انصارالله به شدت افزایش یافته است. براساس آمارها، بیش از ۵۰ درصد تجارت دریایی اسرائیل از دریای سرخ انجام می‌شود و در صورت ناامن شدن این آبراه بین‌المللی برای صهیونیست‌ها، خسارات تجاری زیادی به این رژیم وارد خواهد شد. صهیونیست‌ها برای ادامه جنگ در غزه به پشتوانه مالی نیاز دارند و در صورت قطع این شاهرگ حیاتی، نمی‌توانند برای مدت طولانی با گروه‌های مقاومت غزه بجنگند.

ضربات ادامه‌دار حزب‌الله به اسرائیل
همزمان با هشدار‌های انصارالله، حزب‌الله لبنان هم به نوبه خود حملات به سرزمین‌های اشغالی را ادامه می‌دهد. به گزارش المیادین، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین، پهپاد اسرائیلی «هرمس۴۵۰» را که یک پهپاد رزمی چندکاره است، با موشک زمین‌به‌هوا سرنگون کرده است. در ادامه این بیانیه اشاره شده که موشک دقیقاً با هدف برخورد داشته و لاشه پهپاد در منطقه «اصبع الجلیل» سقوط کرده است. حزب‌الله همچنین اعلام کرد: پایگاه «حدب البستان» متعلق به نظامیان صهیونیست را به صورت دقیق هدف قرار دادیم. در این حمله تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند.» به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، در این حمله تعداد ۲۰ راکت از سمت لبنان به اراضی اشغالی شلیک شده بود. حزب‌الله شامگاه جمعه نیز از انهدام یک تانک اسرائیلی و حمله به تعدادی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود. حزب‌الله اعلام کرد که گروهی از نظامیان اسرائیلی در اطراف مواضع نظامی «المطله»، «الراهب»، «برکیه ریشا» و پایگاه‌های «العاصی» و «الضهیره» را با پهپاد و «سلاح مناسب» هدف قرار داده است.
حزب‌الله در هفته‌های اخیر ده‌ها حمله موشکی به مقر ارتش اسرائیل انجام داده که نگرانی صهیونیست‌ها را نسبت به گشوده شدن جبهه شمالی افزایش داده است. یک مقام اطلاعاتی سابق صهیونیست روز شنبه در سخنانی درباره تحولات در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی اذعان کرد که حزب‌الله در این درگیری‌ها دست برتر را دارد و درحال خسته کردن ارتش این رژیم است. آموس یادلین گفت: «حزب‌الله جنگ فرسایشی را به راه انداخته و باعث فرار ده‌ها هزار اسرائیلی شده است که بازگرداندن آن‌ها به شمال چالش بسیار بزرگی است.» شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «بسیاری از اسرائیلی‌ها با رضایت خود شمال را ترک نکردند و برخی مجبور به خروج شدند و از بازگشت به شهرک‌ها بیم دارند.»

نظر شما