شناسهٔ خبر: 63542947 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای ایمن سازی فاز اول گود برج میلاد/ شورای راهبردی برج میلاد تشکیل شد

معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: امروز شاهد اتمام عملیات ایمن سازی گود برج میلاد هستیم و این گود جزو بزرگ‌ترین گودهای تهران با ابعاد ۴/۳ دهم هکتار با سازه بتنی و زیر بنای حدودا ۱۹ هزار متر مربع است. معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: امروز شاهد اتمام عملیات ایمن سازی گود برج میلاد هستیم و این گود جزو بزرگ‌ترین گودهای تهران با ابعاد ۴/۳ دهم هکتار با سازه بتنی و زیر بنای حدودا ۱۹ هزار متر مربع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی حق بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران در حاشیه مراسم مقاوم سازی گود برج میلاد و مقاوم سازی ۶ پل سواره رو که ظهر امروز ۲۷ آبان ماه برگزار شد اظهار کرد: بعد از ۱۶ ماه تلاش مجموعه معاونت فنی و عمران، امروز یکی از طرح‌های بسیار مهم شهری به نتیجه رسیده است.  
وی با بیان اینکه در ماموریت‌های حوزه فنی عمرانی موضوع توسعه زیرساخت‌ها و حفظ سرمایه‌های شهر مد نظر است افزود: امروز شاهد اتمام عملیات ایمن سازی گود برج میلاد هستیم و این گود جزو بزرگ‌ترین گود‌های تهران با ابعاد ۴/۳ دهم هکتار با سازه بتنی و زیر بنای حدودا ۱۹ هزار متر مربع است.
حق بین با اشاره به پایدار سازی این گود بیان کرد: بنا داریم منابعی که در نظر می‌گیریم در آینده مورد استفاده قرار گیرد و طرح جامع این پروژه قرار است به مجموعه قبلی الحاق و به عنوان مجموعه پشتیبانی و پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرد.  
معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه ظرفیت این پارکینگ ۴۰۰ خودرو است گفت: البته می‌تواند در اقدامات تاسیساتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه فاز اول این پروژه است.
حق بین افزود: اجرای بزرگراه‌ها و کندرو‌های شمالی جنوبی جزو پروژه‌های مهم دیگر ما به طول ۴ کیلومتر است که امسال تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین امسال ۱۷ تقاطع به بهره برداری می‌رسد و در بخش آب‌های سطحی نیز دو پروژه در غرب تهران داریم.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران همچنین اظهار کرد: به دستور شهردار تهران شورای راهبردی این مجموعه تشکیل شد در همین رابطه از همان ابتدا با حضور نهاد‌های مختلف شهرداری و کسانی که پروژه را رصد می‌کردند جلسات کارشناسی برگزار شد و عملیات اجرایی کار یک ماه‌ونیم بعد از اولین جلسه شکل گرفت و تجهیز کارگاه شروع شد.
وی عنوان کرد: هیچ پیمانکاری رغبت به همکاری نداشت، چون پروژه ریسک بالایی داشت. پیمانکاران باید از موضوعات مختلفی می‌گذشتند تا این سرمایه شهر را حفظ کنند؛ بنابراین کار بسیار سخت بود. از همان موقع تاکنون فکر می‌کنم تمام جلسات ما با حضور ارکان پروژه برگزار شد و در کوتاه‌ترین زمان همه موضوعات مورد رصد قرار گرفته است. پایش‌های هفتگی نیز انجام شد به جهت اینکه سرمایه بالای این گود بسیار مهم است.
حق‌بین در ادامه گفت: چنین سازه‌ای به قیمت امروز چند ده هزار میلیارد تومان ارزش دارد. تجهیزات این مجموعه و اهمیت آن ما را بر آن داشت که پروژه را در کمترین زمان ممکن تجهیز کرده و به سرانجام برسانیم. هیچ مانعی برای پیشرفت پروژه نبود و منابع خاص این پروژه با حمایت شهردار تهران و کمیسیون بودجه پیگیری شد.
معاون شهردار تهران بیان داشت: به ظاهر وجود گود باعث یک ریزش ساده می‌شد، اما در صورت بروز این اتفاق تبعات اجتماعی و رسانه‌ای گسترده‌ای داشت. امروز این توفیق را داریم که با حضور ارکان مختلف که در این پروژه سهم ویژه دارند کار را به سرانجام برسانیم. از بخش‌های مختلف نهاد‌های پای کار نهایت تشکر را دارم که باعث این نتیجه مطلوب شدند.
وی در پایان گفت: امسال طبق برنامه باید ۷ دستگاه پل را مقاوم سازی می‌کردیم که تا امروز شاهد ۶ پروژه تکمیل شده هستیم چه بسا تا پایان سال تعداد پل‌ها بیش از تعداد مقرر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما