شناسهٔ خبر: 63541139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حفاری تونل مترو اسلامشهر پایان یافت

اسلامشهر - ایرنا - در آستانه میلاد باسعادت بانوی صبر و صلابت حضرت زینب(س) روز شنبه با حضور استاندار تهران و مسئولان کشوری و استانی، حفاری مکانیزه تونل مترو اسلامشهر پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مترو اسلامشهر به طول ۱۰/۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان در امتداد خط سه مترو تهران آغاز و تا ایستگاه میدان نماز اسلامشهر ادامه یافته است و حفاری این تونل امروز توسط فرزند شهید مدافع حرم شهید محمودرضا بیضایی به صورت نمادین به پایان رسید.

استاندار تهران در این آیین ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: امروز شاهد کار بی نظیری برای غرب استان تهران به ویژه شهر اسلامشهر و محقق شدن یکی دیگر از خدمات دولت بودیم.

علیرضا فخاری با اشاره به اجرای بیش از ۱۰ کیلومتر حفاری تونل طی ۲ سال، این طرح را یکی از پروژه‌های فاخر استان تهران و کشور دانست و افزود: امروز حفاری آخرین دیوار در ایستگاه میدان نماز اسلامشهر انجام شد و مردم شاهد بودند قولی که مسئولان داده بودند، محقق شد.

وی اظهار امیدواری کرد که پنج کیلومتر باقی مانده تا میدان قائم اسلامشهر نیز به اتمام برسد تا نقطه عطفی برای توزیع سرشاخه های مترو به سایر شهرستان‌ها در غرب استان تهران باشد.

فخاری عوامل دخیل در به نتیجه رسیدن یک پروژه موفق را وابسته به دو عنصر مدیریت و اجرا برشمرد و ضمن تشکر از مدیریت شهری اسلامشهر به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری به مخاطرات موجود در مراحل اجرای این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: در انجام این طرح نیز مانند بیشتر پروژه هایی که قرارگاه خاتم مجری آن است، با خطراتی مواجه بودیم، مانند حوزه هیدروکربنی، وجود لوله های نفت و گاز، موانع طبیعی مانند رودخانه کن که با درایت مهندسان و محاسبات دقیق صورت گرفته توانستیم در انجام این ماموریت سربلند باشیم.

این مسئول اجرای این طرح را نمونه موفقی از اقداماتی دانست که حاصل اطمینان به نیروی جوان، متخصص و انقلابی بود و گفت: این راه ادامه خواهد داشت و ما شاهد عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در این مسیر خواهیم بود.

حفاری مکانیزه تونل متروی اسلامشهر که سال ۱۳۹۸ و در سالروز ولادت حضرت زینب(س) آغاز شده بود به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده و دستگاه حفار(TBM) از میدان ‌نماز محل احداث ایستگاه مترو عبور کرد.

حفاری تونل مترو اسلامشهر به پایان رسید

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، با وجود اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خط مترو و ایستگاه میدان نماز اسلامشهر هزینه شده‌است، این طرح خوشبختانه هیچ‌گونه بدهی مالی به مشاور یا پیمانکار ندارد.

میرمحمد غراوی اظهار داشت: این طرح یکی از پروژه‌های فاخر و ارزشمند حمل و نقل شهری به شمار می‌رود که با استفاده از فناوری های نوین در طراحی، محاسبه و اجرا، استفاده از روش BIM این سازه طراحی شده است.

وی تاکید کرد: بعد از تکمیل خط مترو، ریل گذاری و تکمیل ایستگاه، به دنبال تکمیل تاسیسات به خصوص سیگنالینگ و افزودن ناوگان به این خط باشیم تا شهروندان به راحتی به ایستگاه آزادگان دسترسی پیدا کنند.

به گفته شهردار اسلامشهر، مترو این شهر در امتداد خط سه متروی تهران کشیده شده و به صورت یکپارچه بعد از بهره برداری به مردم اسلامشهر و جنوب غرب تهران خدمت رسانی خواهد کرد؛ این پروژه از دی ماه ۹۸ شروع شده است و پس از سه سال طبق زمان بندی در فاز اول به طول ۱۰ و نیم کیلومتر به بهره برداری می رسد.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران واقع شده است.

نظر شما