شناسهٔ خبر: 63534381 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شمار شهدای کرانه باختری به 206 نفر رسید/انهدام 62 خودروی نظامی اسرائیل در چهار روز

با شهادت جوان 21 ساله فلسطینی در کرانه باختری، شمار شهدای این منطقه به 260نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، وزارت بهداشت فلسطین دیروز (جمعه) از شهادت یک جوان فلسطینی به نام «جمال محمود عبدالرحمن مشارقه» (۲۱ ساله) که هفته گذشته بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، خبرداد.

در این گزارش آمده است: با شهادت این جوان فلسطینی شمار شهدای فلسطین در کرانه باختری از آغاز جنگ علیه کرانه باختری تاکنون به ۲۰۶ نفر رسید و علاوه بر آن ۲۷۸۰ نفر نیز در این مدت توسط نظامیان صهیونیستی زخمی شده‌اند.

سرنگونی پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان
 مقاومت اسلامی لبنان بامداد امروز اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی را با موشک زمین به هوا در شمال فلسطین اشغالی سرنگون کرده است.

این پرنده بدون سرنشین یک پهپاد چند منظوره از نوع هرمس۴۵۰ بود که پس از هدف قرار گرفتن در منطقه «اصبع الجلیل» سقوط کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بامداد شنبه مدعی شد که حمله یک موشک زمین به هوا از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی را دفع کرده است.

انهدام 62 خودروی نظامی اسرائیل در چهار روز
 ابوعبیده ،سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- گفت که طی چهار روز گذشته نیروهای حماس موفق به از کار انداختن ۶۲ خودروی  نظامی اسرائیل شده‌اند.

وی اضافه کرد مبارزان گردان‌های القسام دیروز موفق به تخریب ساختمانی در بیت حانون شده‌اند که نیروهای ویژه اسرائیل در آن تجمع کرده بودند. 

ابوعبیده تصریح کرد مبارزان حماس در میدان هستند و از خیابانی به خیابان دیگر نیروها و خودروهای دشمن را دنبال می‌کنند.

رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه جنوب غزه شد
شبکه خبری اسکای‌نیوز دیروز (جمعه) به نقل از ساکنان مناطق جنوبی غزه گزارش داده اسرائیلی‌ها با پخش کردن اعلامیه‌هایی خواستار ترک این مناطق از سوی ساکنان شده‌اند. 

رژیم صهیونیستی قبل از آغاز حمله زمینی به غزه از تاکتیک مشابهی برای تخلیه مناطق شمالی غزه استفاده کرده و از ساکنان این مناطق خواسته بود ظرف حداکثر ۴۸ ساعت محل سکونت خود را تخلیه و به سمت جنوب بروند.  

این اعلامیه‌ها بعد از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر اینکه عملیات نظامی اسرائیل در نهایت «هم مناطق شمالی و هم مناطق جنوبی» را در برخواهد گرفت در خان یونس پخش شده‌اند. 

شهادت 28 فلسطینی در خان یونس
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک محله مسکونی در شهر خان یونس واقع در جنوب غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت ۲۸ فلسطینی شد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین یک مسجد در اردوگاه المغازی واقع در مرکز غزه و اطراف بیمارستان اندونزی و اردوگاه جبالیا در شمال غزه را نیز بمباران کردند.

این گزارش می‌افزاید، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطقی در شرق غزه را هدف حملات شدید قرار داده است.

بنابر گزارش‌ها، در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الزهرا در غزه «مدحت محیسن» رئیس بیمارستان الوفاء به همراه شماری دیگر از پزشکان بیمارستان شهید شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی دفتر رسانه‌ای غزه، شمار شهدای غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۲ هزار نفر از جمله ۵ هزار کودک و ۳ هزار و ۳۰۰ زن رسیده است.

بر اساس این گزارش، ۳ هزار و ۷۵۰ نفر نیز در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در زیر آوارها مفقود شدند.

نظر شما