شناسهٔ خبر: 63531764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام ۷۰ درصد صادرات ریلی خراسان رضوی از گمرک شهید مطهری مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد صادرات ریلی استان از گمرک شهید مطهری مشهد انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -
 انجام ۷۰ درصد صادرات ریلی خراسان رضوی از گمرک شهید مطهری
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی یعقوبعلی نظری  امروز در یکصد و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص انتقال خدمات صادرات ریلی از گمرک مشهد به گمرک شهید مطهری با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد صادرات از این گمرک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در ارتباط با جابه‌جایی و تغییر مکان گمرک، وجود برخی مشکلات و معضلات طبیعی است. با این حال اصل تصمیم انتقال گمرک پابرجاست.
 
وی افزود :‌ تا هنگام ایجاد کلیه زیرساخت‌های جامع و کامل در گمرک شهید مطهری باید انتقال اقدامات به این گمرک به صورت گام به گام به نحوی مدیریت شود که فعالیت‌های صادراتی دچار اختلال نشود.  
 
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چالش‌های سامانه نوین اصناف و موانع موجود در درگاه ملی مجوز‌ها و  برای هماهنگ‌سازی سامانه‌ها، افزود: مشکلات موجود در این خصوص در سه بخش سامانه، مسائل اجرایی استان و اطلاع‌رسانی است.در این راستا مشکلات مربوط به سامانه که مورد قبول مرکز نیز است، باید به وسیله رایزنی با مقامات کشوری رفع شود.
 
همچنین مسائل اجرایی و اطلاع‌رسانی درون استان نیز باید با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های استان رفع شود تا این مشکلات به حداقل برسد.  
 
وی همچنین در خصوص افزایش غیر متعارف اجاره بهای واحد‌های تعاونی مستقر در پایانه شهید خبیری مشهد، گفت:  باید توجه کرد آیا تعیین قیمت اجاره بها دارای ساز و کار مشخصی است یا خیر. در خصوص وجود ساز و کار مشخص همچون برگزاری مزایده باید بر آن اساس عمل شود.
 
ایستگاه راه آهن شهید مطهری از مسیر جاده ای در ۳۵ کیلومتری جنوب مشهد، در بخش رضویه این شهرستان و در حاشیه جاده مشهد- فریمان واقع است.
 
 

نظر شما