شناسهٔ خبر: 63530841 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با تحولات فلسطین؛

از سخنان پوتین درباره اوضاع وخیم غزه تا حمایت قاطع ایرلند از حقوق مردم فلسطین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اوضاع غزه را بسیار وحشتناک توصیف کرد. از سوی دیگر مقامات ایرلندی با محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، بر حمایت خود از حقوق مردم فلسطین تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه وارد چهل و دومین روز خود شد. 

 گروه‌های مقاومت در محورهای مختلف با حملات رژیم صهیونیستی مقابله و خسارات جانی و خودرویی به اشغالگران وارد می‌کنند.

امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه را در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن بیش از 18 فلسطینی از جمله کودکان و زنان و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که در نتیجه حملات اسرائیل به آوارگان شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه تعدادی فلسطینی به شهادت رسیدند و اشغالگران یک آپارتمان مسکونی در همین منطقه را بمباران کردند.

حملات مستمر باعث شده است که بیمارستان «المعمدانی» و بیمارستان «اندونزی» شاهد شرایط بسیار دشواری باشند و تمام بیمارستان‌های شهر غزه و شمال نوار غزه به طور کامل از دسترس خارج شوند. به گفته منابع خبری، محاصره مجتمع پزشکی شفا از سوی ارتش اسرائیل همچنان ادامه دارد. در همین حال خبرهایی از سرقت اجساد از بیمارستان شفا توسط ارتش رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد. 

ارتش اسرائیل: به حملات ادامه می‌دهیم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به عملیات در نوار غزه ادامه داده و هر آنچه ممکن است را برای بازگرداندن اسرا نزد حماس انجام خواهیم داد. وی با بیان اینکه جنگ در غزه در مناطق مسکونی در جریان است و این امر مستلزم زمان بیشتری است، گفت: عملیات‌مان در بیمارستان الشفاء را تشدید می‌کنیم تا به اسرا دست يابيم‌.

وی با این ادعا که جسد یک اسیر إسرائيلی را به هنگام یورش به مجتمع پزشکی الشفاء پیدا کردیم، اظهار کرد: به خانواده‌های ۳۷۲ نظامی اطلاع دادیم که فرزندان‌شان در غزه کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به اینکه ما مصمم به پیشروی در جنوب نوار غزه و هر مکانی که حماس در آن باشد، هستیم، مدعی شد: جنگ در غزه پیچیده است اما ما به تلاش‌هایمان علیه خرابکاران ادامه خواهیم داد. وی افزود: تا رسیدن به تونل‌ها و جمع‌آوری اطلاعات درباره اسرا به عملیات در بیمارستان الشفاء ادامه خواهیم داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: کابینه دیروز با ورود سوخت به غزه برای سازمان‌های بین‌المللی موافقت کرد.

نتانیاهو: اسرائیل باید کنترل نظامی غزه را حفظ کند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل باید کنترل نظامی کامل نوار غزه در آینده نزدیک را حفظ کند.

 نتانیاهو مدعی شد: باید در آینده، دولتی مدنی در نوار غزه حاکم باشد و نباید کسانی که تروریسم را تبلیغ و از آن حمایت مالی می‌کنند، بر غزه حکومت کنند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان گفت: باید همانند تغییری که در آلمان و ژاپن روی داد، تغییر فرهنگی در غزه انجام دهیم.

پوتین: شرایط غزه وحشتناک است

رئیس جمهور روسیه گفت: در حال حاضر در غزه و به طور کلی فلسطین اتفاقات وحشتناکی در حال وقوع است و شرایط مناسبی برای بازسازی وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در نهمین اجلاس فرهنگی بین‌المللی سن‌پترزبورگ با اشاره به اینکه ثروت دنیای غرب مبتنی بر بی‌عدالتی و میراث استعمارگری و برده‌داری است، ایده جهان چندقطبی را عادلانه توصیف کرد.

وی با قدردانی از فعالیت‌های کارکنان موزه ارمیتاژ سن‌پترزبورگ در شهر پالمیرای سوریه، شرایط را برای انجام پروژه‌های مشابه در دیگر مناطق خاورمیانه مانند نوار غزه مناسب ندانست.

پوتین گفت: در حال حاضر در غزه و به طور کلی فلسطین اتفاقات وحشتناکی در حال وقوع است و شرایط مناسبی برای بازسازی وجود ندارد. وی یکی از دلایل اصلی اوضاع متشنج فعلی در جهان، ادعاهای برخی قدرت‌های خاص در خصوص انحصارگرایی است که این موضوع در مورد مسائل فرهنگی نیز نمود پیدا می‌کند.

تأکید ایرلند بر حمایت از حقوق مردم فلسطین

ایرلند بار دیگر از اشغالگری رژیم صهیونیستی انتقاد و بر حمایت از حقوق فلسطینیان تأکید کرد. لئو وارادکار نخست‌وزیر ایرلند گفت: بمباران اسرائیل مجازات دسته جمعی است که بر اساس کنوانسیون ژنو ممنوع است.

مایکل دی هیگینز، رئیس‌جمهور 82 ساله ایرلند نیز گفت اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، هنگامی که در 16 اکتبر حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل را بدون اشاره به اشغال فلسطینی از سوی این رژیم اعلام کرد، از طرف ایرلند صحبت نمی‌کرد.

انتهای پیام

نظر شما