شناسهٔ خبر: 63525910 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

منچسترسیتی و اتهام نقض 115 مورد قوانین لیگ برتر؛ فشار روی سیتیزن‌ها تشدید می‌شود

مهدی تاج‌الدینی

باشگاه منچسترسیتی بارها با صراحت اعلام کرده که مرتکب هیچ تخلفی نشده است

صاحب‌خبر -

طرفداری | در خبری مهم امروز (جمعه - 26 آبان) باشگاه اورتون به دلیل نقض قوانین لیگ برتر با کسر 10 امتیاز مواجه شد تا این تیم به رده نوزدهم جدول لیگ برتر سقوط کند.

به گزارش پل جویس از تایمز، تصمیم برای کسر امتیاز از اورتون در حالی اتفاق افتاد که پیشتر منچسترسیتی به نقض ۱۱۵ مورد از قوانین لیگ برتر متهم شده بود. اکنون با کسر امتیازی که از اورتون صورت گرفته است، فشار فزاینده‌ای روی رسیدگی به پرونده منچسترسیتی وجود خواهد داشت. پرونده اورتون توسط یک کمیسیون مستقل رسیدگی شده است، چراکه آنها ضرر مالی 304 میلیون پوندی را در یک دوره سه ساله ثبت کرده‌اند که این مبلغ، بسیار بیشتر از میزان مجاز ضرر 105 میلیون پوندی است که توسط لیگ برتر تعیین شده است.

پیش از این در طرفداری و در اینجا در گزارشی مفصل به اتهاماتی که منچسترسیتی با آنها روبه‌رو شده است، پرداخته بودیم اما حالا با خبر کسر امتیاز از اورتون، دوباره فشار روی سیتیزن‌ها برای رسیدگی به این اتهامات تشدید خواهد شد. البته چند ماه قبل منچسترسیتی علیه 115 اتهام اتحادیه فوتبال انگلیس به دلیل نقض قوانین، عدم مشروعیت تحقیقات و همچنین دخالت وکیلی در پرونده که «با آرسنال مرتبط است» اقدام قانونی انجام داده است.

پرونده منچسترسیتی از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار بوده و به عقیده کارشناسان حقوقی، با تکمیل شدن پرونده و گذراندن دادگاه‌های مختلف، اعلام نتیجه قطعی 2 الی 4 سال زمان خواهد برد. باشگاه منچسترسیتی بارها و با صراحت اعلام کرده بود که قوانینی را نقض نکرده و تمامی اقدامات قانونی را برای دفاع از خود به کار خواهد برد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما