شناسهٔ خبر: 63524019 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

هراس سرمربی تیم ملی از دودستگی رنگی در تیم ملی

تلاش اطرافیان قلعه‌نویی باهدف عذرخواهی نوراللهی!

صاحب‌خبر -

احمد نوراللهی هافبک ملی‌پوش ایرانی باشگاه الوحده امارات، بعداز بیرون ماندن از لیست ۲۳نفره تیم ملی، ترجیح داد روی سکوهای ورزشگاه آزادی ننشیند و راهی هتل شود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ این اقدام باعث خشم امیر قلعه‌نویی شد و او تصمیم به اخراج نوراللهی گرفت. 

البته اینکه چرا برای دو بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی که مسابقه اول آن در تهران برگزار می‌شود، باید ۳۰ بازیکن به اردو بروند و هفت نفر اجبارا روی سکوها باشد! جزو اختیارات و برنامه‌های سرمربی و کادرفنی تیم ملی است اما احتمالا استفاده از بازیکن ۳۷ ساله آنهم بعداز یک مصدومیت سخت و سنگین ، شائبه خط بازی قلعه‌نویی را در ذهن این بازیکن تقویت کرده و او که یکی از کلیدی ترین مهره‌های میانه میدان ایران بوده، توقع نداشت در چنین مسابقه سطح پایینی حتی روی نیمکت هم نباشد و در آستانه جام‌ ملت‌های آسیا تصور کرد که شاید در لیست نهایی قطر هم روی حضور او حسابی باز نخواهد شد.

به این ترتیب هافبک دفاعی تیم ملی که در پست خود به جز سامان قدوس و علی کریمی ، رقیبان سرسختی نمی‌بیند با دستور قلعه‌نویی چمدان‌هایش را جمع کرده و به امارات برمی‌گردد.

در همین حال خبرنگاران نزدیک به قلعه‌نویی که عمدتا در حوزه استقلال فعالیت می‌کنند، بلافاصله لقب یاغی را روی او گذاشته‌ اند و از جدیت قلعه‌نویی در برخورد با بی انضباطی دم زدند ، در حالیکه کارنامه تصمیم های این مربی چندان تایید کننده این خصوصیت نیست و کمتر شاهد جدیت او در چنین تصمیماتی بوده‌ایم. 

البته در این مورد با توجه به تعلق نوراللهی به جبهه پرسپولیس، کانال های هواداری آبی و قرمز از صبح جمعه به جان هم افتاده اند و جو دودستگی در مورد تیم ملی شدت یافته است.

ادبیات تند رسانه های استقلالی علیه نوراللهی، در شان این بازیکن بااخلاق و همیشه آرام نیست و گرچه رفتار احمد را هیچ کارشناسی تایید نمی‌کند اما زمینه ساز این حرکت، تصمیم کاملا اشتباه امیر قلعه‌نویی در فراخواندن مجدد بازیکنی چون امید ابراهیمی نهفته است.

یک خبرگزاری دولتی چنین جمله‌ای در این باره نوشت:

آنچه مشخص است به طور حتم این رفتار نوراللهی تبعات سنگینی را برای وی به همراه خواهد داشت و او معلوم نیست تا چه زمانی دیگر رنگ اردوی تیم ملی را ببیند. احمدنور تیم ملی را در سفر به تاشکند همراهی نخواهد کرد و به طور حتم او باید بابت این رفتاری که در پیش از بازی با هنگ کنگ انجام داد، عذرخواهی کند! هر چند تجربه ثابت کرده با وساطت بزرگترها و یک عذرخواهی ساده بار دیگر همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

به نظر می‌رسد این جریان در پی راضی کردن نوراللهی به عذرخواهی از سرمربی تیم ملی است تا وجهه قلعه‌نویی هم حفظ شود و در ضمن ژنرال آبی‌ها مقابل حملات شدید پرسپولیسی‌ها قرار نگیرد، چراکه در آستانه جام‌ ملت‌ها ضربه بزرگی به آرامش تیم ملی خواهد بود و کار این مربی در اداره اردوی تیم ملی و ستاره های دیگر را سخت می‌کند.

این بشکه باروت، در معرض خطر انفجار قرار گرفته و یک باخت می‌تواند وضعیت را از کنترل خارج کرده و آرزوهای قلعه‌نویی برای فتح مهمترین جام‌ زندگی اش را نقش بر آب می‌کند.

نویسنده: مهدی کریمی

نظر شما