شناسهٔ خبر: 63516038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الحاق ۸۰ هکتار زمین ملی در روستا‌ها برای اختصاص آن به افراد بدون مسکن

جلسه ستاد مقابله با ساخت و ساز با هدف جلوگیری از تصرفات و احداث ساختمان‌های خارج از ضابطه در فرمانداری مهاباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در این جلسه اظهار کرد: تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط اشخاص به صورت فردی، گروهی و همچنین مشاوران املاک در شهرستان مهاباد بسیار زیاد است.

عباسی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اراضی مربوط به دستگاه خود را محصور و نشانه‌گذاری کرده و همچنین برای تصرفات فعلی پرونده قضایی تشکیل داده و پیگیری کنند.

وی همچنین در ادامه از افزایش محدوده ۵۷ روستا در راستای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی با هدف ساخت و ساز خبر داد.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: تعهدات دولت برای فراهم‌کردن زمین در قالب طرح جوانی جمعیت هم باید عملیاتی شود و زمین به نسبت متقاضیان در نظر گرفته شود.

شهردار مهاباد هم ازپهنه‌بندی و تعیین تراکم ساختمانی برای مدیریت ساخت و ساز‌ها در این شهر خبر داد.

الحاق ۸۰ هکتار از زمین‌های ملی در روستا‌های کهریزه شیخان، دوستعلی، یوسف‌کند و حمزه آباد به حریم شهری برای تخصیص زمین به افراد بدون مسکن، بازپس گیری ۷۴ مورد زمین ملی از متصرفان، رفع تصرف ۵ هکتار زمین کشاورزی در جهادآباد، بازگرداندن حدود ۱۰ هزار هکتار زمین به حوزه کشاورزی و برنامه‌ریزی برای لایروبی ۵ کیلومتری رودخانه مسیرپل روستای آفان به سمت سد مهاباد، از دیگر موضاعات مطرح شده در نشست کارگروه نظارت بر ساخت و ساز‌ها در مهاباد بود.

<div id="video-display-embed-code_10435252"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057755/10435252?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما