شناسهٔ خبر: 63515676 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ملی پوشان فوتبال بعد از برد هنگ کنگ چه گفتند؟

اظهارنظر ملی پوشان ایران در پایان دیدار مقابل هنگ کنگ که بازی پیروزی 4 بر 0 شاگردان قلعه نویی همراه شد را در این خبر بخوانید.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با چهار گل هنگ کنگ را شکست داد.

علیرضا جهانبخش،درباره این بازی گفت: قدم اول در مسیر مقدماتی جام جهانی مهم بود. ما بعد از ۲ بر صفر مقداری آسان گرفتیم. خدا را شکر که قدم اول را با برد پشت سر گذاشتیم. ما اردو به اردو چه از نظر هماهنگی و چه از نظر نتایج بهتر شدیم. امروز بازی رسمی بود و آقای قلعه‌نویی اصرار داشتندکه قدم اول را محکم برداریم.

بازیکن تیم‌ملی درباره مصدومیتش در بازی با هنگ کنگ توضیح داد: متاسفانه مصدومیت جزئی به وجود آمد که باید ام آر آی بگیرم چون هم بازی بعدی تیم‌ملی و هم بازی باشگاهی است چرا که وقتی برگردیم باید در لیگ قهرمانان حضور پیدا کنیم. خودم هم نگران هستم ولی ان‌شاءالله خیر باشد. خدا را شکر بازی به بازی بهتر شده‌ایم و خودم هم بهتر شده‌ام. لطفا دعا کنید که خیر باشد.

جهانبخش درباره انتقاد به میانگین سنی تیم‌ملی بیان کرد: یکی از موارد عجیب این بود که صحبت‌هایی راجع به سن تیم‌ملی می‌شد. کادر فنی بازیکنان جوان خوبی را به تیم ملی دعوت کرده است. جام ملت‌ها می‌تواند به تجربه آنها کمک کند. ترکیب ما با بازیکنان جوان کمک می‌کند.

او درباره شانس قهرمانی تیم‌ملی در جام ملت‌ها گفت: این آرزو و بزرگترین هدف ماست. متاسفانه در جام ملت‌های قبل بدشانس بودیم. این جام ملت‌ها همین بغل است و امیدوارم مردم عزیزمان تشریف بیاورند. قطعا این جام ملت‌ها برای قهرمانی می‌رویم. در آخر ما برای مردم بازی می‌کنیم و برای شادی آنها تلاش می‌کنیم.

بازیکن تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که آیا از مسیری که در فوتبال اروپا در پیش گرفته، راضی است؟ توضیح داد: من از مسیر فوتبالی‌ام راضی هستم. قطعا می‌توانست بهتر باشد و برای بهتر بودن آن تلاش کردم. مخصوصا در انگلیس می‌توانستم شرایط بهتری داشته باشم. در دوران برایتون تمام تلاشم را کردم. در فوتبال می‌تواند مسیر متفاوت باشد. من در مسیرم به تصمیماتم فکر کردم و تلاش کردم شرایط را بهبود ببخشم. ۱۰ سال بازی کردن در فوتبال اروپا نشان می‌دهد که چقدر تلاش کردم. الان در ۳۰ سالگی هستم و تجربه کسب کردم. تا هر زمانی که بتوانم در سطح بالا بازی کنم و در تیم‌ملی بتوانم کمک کنم، به حضورم ادامه می‌دهم.

 

سعید عزت اللهی در مورد عملکرد تیم ملی ایران برابر هنگ کنگ در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مردم عزیز بانوان و آقایانی که امروز کنار ما بودند تشکر می‌کنم. حضورشان قوت قلبی برای ما بود. استارت خوبی برای انتخابی جام جهانی زده شد. ما می‌دانیم که مخصوصا برابر ازبکستان کار سختی داریم. از همین امروز باید ریکاوری و آماده‌سازی ذهنی و بدنی را برای بازی بعدی آغاز کنیم. 

عزت اللهی در مورد اینکه گفته می‌شود تیم‌ملی کار آسانی برای رفتن به جام جهانی دارد گفت: این صحبت‌ها همیشه مطرح می‌شود اما به نظر من فوتبال روز به روز در حال پیشرفت است و همه تیم‌های آسیایی دارند پیشرفت می‌کنند. به این شکل نیست که تیمی از پیش صعود کرده باشد. تیم هنگ کنگ هم دونده و جنگنده بود و حتی جایی بازی داشت گره می‌خورد که بچه‌ها توانستند خوب عمل کنند. 

او در مورد بازی بعدی تیم ایران برابر ازبکستان تصریح کرد: ازبکستان جزو تیم‌های سرسخت است و مخصوصا در این چند سال اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در رده‌های پایه انجام داده و بازیکنان جوان خوبی دارد. چند بازیکن آنها در لیگ‌های خوب اروپا بازی می‌کنند اما ما هم تیم ایران هستیم و این توانایی را داریم که مقابل هر تیمی قد علم کنیم باید با همه وجودمان بجنگیم. 

ملی‌پوش فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که حضور بازیکنان جوان و جدید را چگونه ارزیابی می‌کند؟ تاکید کرد: قطعا این اتفاق باید رخ دهد. خود من و بازیکنان دیگر روزی به تیم ملی آمدیم و کم کم به بدنه تیم ملی اضافه شدیم. این گام خیلی خوبی بود که آقای قلعه‌نویی و همکارانش برداشتند تا پشتوانه خیلی خوبی را برای تورنمنت‌های بعدی به وجود آورند و نسلی را وارد تیم ملی کنند. 

عزت اللهی در پاسخ به این پرسش که از سوی پرسپولیس و استقلال صحبتی با او شده است یا خیر؟ تصریح کرد: من در مورد این مسائل صحبت نمی‌کنم و تنها در مورد تیم ملی فوتبال حرف می‌زنم. 

او در مورد تیم ملوان نیز گفت: بازی‌های ملوان را می‌بینم و دنبال می‌کنم. به عنوان یک انزلی‌چی به آقای تارتار و همکارانش و همه بازیکنان تیم خسته نباشید می‌گویم.

 

مهدی طارمی پس از این پیروزی اظهار کرد: همین که توانستیم بازی را ببریم خوب است. بازی اول را با قدرت پشت سر گذاشتیم و موقعیت‌های بسیاری ایجاد کردیم. ان‌شاءالله روند خوبی را در پیش داشته باشیم.

او ادامه داد: بازی با ازبکستان سخت است. ازبکستان تیم خوبی است و در کافا با آنها بازی کردیم که شرایط دشواری را برای ما رقم زدند. ما می‌رویم که بهترین نتیجه را کسب کنیم.

طارمی در مورد پاس گل سردار آزمون گفت: قطعاً این نکته مثبتی است و در تمام این سال‌ها تکرار شده است. ما هیچ وقت خودخواه نبودیم و هر زمان که بتوانیم به تیم کمک کنیم و به هم پاس دهیم این کار را انجام داده‌ایم. من پاس‌های بسیاری به سردار داده‌ام همچنین او به من، این موضوع طبیعی است.

مهاجم تیم ملی در مورد اینکه قلعه‌نویی در اواخر مسابقه کمی از شیوه بازی ناراحت بود و ظاهراً از شیوه بازی شجاع خلیل‌زاده ناراحت بود، عنوان کرد: بحث شجاع خلیل‌زاده نبود. نیمه دوم بازی را شل گرفته بودیم و همچین اواخر نیمه اول این اتفاق افتاد. اگر بخواهیم قهرمان آسیا شویم باید این ذهنیت را برطرف کنیم و باید با تمام قدرت ۹۰ دقیقه بازی کنیم.

طارمی در رابطه با روند آماده‌سازی تیم‌ملی، گفت: قبل از این بازی‌ها دوستانه بود و حالا رسمی شده است. نمی‌توان تعیین کرد که با چه تیمی بازی کنیم، هرچند با تیم های قدرتمند بازی نکردیم اما به اهدافمان دست پیدا کرده‌ایم.

او در خصوص نسل طلایی تیم‌ملی و شانس قهرمانی در جام‌ملت‌های‌آسیا افزود: نمی‌توان گفت کدام نسل طلایی است و باید مردم نظر دهند. تمام تلاشمان را برای کسب قهرمان انجام می‌دهیم و با توجه به اینکه پتانسیل قهرمانی وجود دارد، طبیعتا تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

مهاجم تیم‌ملی در خصوص اتحاد در تیم ملی عنوان کرد: فکر می‌کنم اتحادی که سال های گذشته داشتیم دوباره پررنگ‌تر شده و ان‌شاءالله بتوانیم بهترین نتیجه را رقم بزنیم.

 

سردار آزمون پس از پیروزی امروز تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ گفت: مقابل اینطور تیم‌ها بازی کردن یک مقدار سخت است. ما می‌دانستیم که می‌توانیم بازی را ببریم و این طبیعت فوتبال است و کار را برای ما سخت می‌کند. به هر حال به بچه‌ها تبریک می‌گویم.

وی در واکنش به این پرسش که یک گل تا رسیدن به رکورد گلزنی کریم باقری در تیم ملی فاصله دارد، گفت: باعث افتخار من است که کنار او فقط بایستم. عددهایم بیشتر از کریم باقری و علی دایی نشود هم برای من افتخار است.

مهاجم تیم ملی در مورد بازی بعدی تیم ایران مقابل ازبکستان عنوان کرد: قطعاً سخت است. بچه‌ها خیلی آماده هستند و ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

آزمون در خصوص از خود گذشتگی‌اش در چند صحنه اظهار داشت: چیزی که صددرصد ببینم و خیال تیم راحت باشد را باید انجام بدهم.

 

امید ابراهیمی پس از پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که بعد از یک سال برای تیم ملی بازی کردم و امیدوارم بازی بعد هم موفق شویم.

وی درباره وضعیت خودش در لیگ قطر گفت: همه می‌دانید ماندن در فوتبال قطر کار آسانی نیست. باید همه ساله کیفیت لازم را داشته باشید. خیلی از بازیکنان آمدند و بعد از شش ماه یا یک سال برگشتند. مهم‌ترین فاکتور کیفیت است و اگر نداشته باشید نمی‌توانید در این لیگ بمانید. در این چهار، پنج ساله کیفیتم خوب بوده و ان‌شاءالله ببینیم آخر فصل چه می‌شود.

بازیکن تیم ملی در واکنش به این پرسش که تیم ملی از زمان حضور امیر قلعه نویی به همدلی رسیده است، تصریح کرد: صددرصد؛ نیاز نیست من در مورد کیفیت امیرخان صحبت کنم. کل فوتبال ایران او را می‌شناسند. ارادت خاصی به قلعه‌نویی دارم و مدیون او هستم. چه یک دقیقه، چه پنج دقیقه و چه باشم و چه نباشم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. مطمئنم او با تجربه‌ای که دارد تیم را یکدل کرده است. بچه‌ها هم دوست دارند این همدلی و وحدت اتفاق خوبی برای تیم ملی رقم بزند. الان که شرایط بچه‌ها خوب است اتفاق خوبی در جام ملت‌ها رقم بزنیم و بتوانیم قهرمان شویم. همه می‌دانند ایران از لحاظ بازیکن و کیفیت شرایط خوبی دارد. ان‌شاءالله بازی به بازی جلو می‌رویم تا ببینیم چه می‌شود.

ابراهیمی درباره دیدار بعد تیم ملی مقابل ازبکستان گفت: این بازی کاملاً متفاوت است. ازبکستان از نظر فنی و فیزیکی قابل مقایسه با هنگ‌کنگ نیست. قطعا بازی سختی در ازبکستان است. ما هم می‌رویم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهترین نتیجه را بگیریم.

وی در واکنش به این موضوع که تیم ایران به حمایت سایر ارگان‌ها در جام جهانی نیاز دارد، گفت: صددرصد. تنها کار این است که کمترین حاشیه را وارد تیم ملی کنیم تا در کمال آرامش کارش را انجام دهد. کادر فنی، بازیکن و فدراسیون کارشان را انجام دهند تا یک قهرمانی به دست بیاید و مردم خوشحال شوند.

 

علی کریمی، بازیکن تیم‌ملی در مورد عملکرد این تیم برابر هنگ‌کنگ بیان کرد: این پیروزی شیرین را به مردم ایران تبریک می‌گوییم. امیدوارم در بازی آینده همین شکل ظاهر شویم. 

او در پاسخ به این پرسش که در هر سه بازی جام جهانی حضور داشت و فکر می‌کند که این اتفاق در جام ملت‌های آسیا هم برایش رخ دهد یا خیر؟ تاکید کرد: ما همه تلاشمان را می‌کنیم که برای تیم ملی فوتبال ایران مثمر ثمر باشیم. 

کریمی در مورد دیدار با ازبکستان در انتخابی جام جهانی گفت: قطعا بازی سختی است چون ازبکستان یکی از تیم‌های خوب آسیاست. بازی در خانه ازبکستان است اما من فکر می‌کنم تیم ما آنقدر توانش را داشته باشد که ازبکستان را هم بیرون از خانه شکست دهد. 

او درباره جو تیم ملی تصریح کرد: جو تیم ملی همیشه خوب بوده اما از مردم انتظار داریم که از تیم ملی ایران حمایت کنند تا ما بتوانیم در ادامه مسابقات هم خوب ظاهر شویم. 

 

نظر شما