شناسهٔ خبر: 63510142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت ساخت نماد‌های خدمات صفویه به ایران در اردبیل/ صنایع‌دستی استان دارای ظرفیت معرفی و فروش بین‌المللی است

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید نماد‌های خدمات صفویه به ایران در استان اردبیل به‌عنوان خاستگاه صفویه دیده شود، برای ساخت این نماد‌ها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

سیدحامد عاملی در همایش تجلیل از منتخبان نشان ملی صنایع‌دستی اظهار کرد: با توجه به خدمات صفویه به ایران در ۲ حوزه مذهبی و ملی، متأسفانه نماد‌های تاریخی از اردبیل در سطح شهر وجود ندارد که لازم است با همکاری میراث‌فرهنگی و شهرداری اردبیل و استفاده از هنرمندان با استعداد استان، برای ساخت نماد‌های خدمات صفویه در چند نقطه شهر اقدام شود.

او با اشاره به اینکه صنایع‌دستی، هنر ارزشمند نیاکان ما است، افزود: هنرمندانی که صنایع‌دستی را در حوزه‌های مختلف تا به امروز زنده نگه‌داشته‌اند، باید مورد توجه و احترام قرار بگیرند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برای رشد و توسعه صنایع‌دستی استان اردبیل باید به‌صورت تخصصی، برنامه‌های جامع و تحولی تدوین و اجرا شود و این اقدام باید به گونه‌ای باشد که پس از گذشت یک سال دیگر، آثار مثبت و تحول در این حوزه مشاهده شود و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی یک امر مهم محسوب می‌شود.

پرورش هنرمندان نوجوان و جوان استان اردبیل در صنایع‌دستی مورد توجه باشد

عاملی ادامه داد: باید در حوزه صنایع‌دستی به مسئله پرورش هنرمندان نوجوان و جوان استان اردبیل توجه ویژه کرد که در این راستا دستگاه متولی هرگونه طرحی تدوین کند، همراه با تأمین و تزریق اعتبارات خواهد بود.

او بیان کرد: در سطح بین‌الملل، صنایع‌دستی تعاریف گوناگونی پیدا کرده است که باید در شناخت و توجه به این موضوع اهتمام شود و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز ظرفیت معرفی و فروش محصولات را در سطح بین‌المللی دارد.

استاندار اردبیل گفت: برای معرفی هنر صنایع‌دستی استان اردبیل در سطح بین‌المللی، باید از فعالان این حوزه که در سطح جهان ایفای نقش می‌کنند، استفاده لازم را کرد و در این موضوع، تجارت الکترونیک صنایع‌دستی نقش مهمی دارد.

 

نظر شما