شناسهٔ خبر: 63507793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازداشت شماری از کارکنان بیمارستان شفا در غزه توسط رژیم صهیونیستی

تهران – ایرنا – مسئول دفتر اطلاع رسانی در غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان بیمارستان شفا در غزه را بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، «اسماعیل الثوابته» در این باره گفت: ارتش اشغالگر صهیونیستی با ورود به همه بخش های بیمارستان شفا باعث نگرانی و آزار و اذیت بیماران بستری در آن شده است.

الثوابته افزود: در صورت وقوع هر گونه اتفاق ناگواری برای بیماران و کادر پزشکی بیمارستان شفا، اشغالگران را مسئول سلامتی آنها می دانیم.

مسئول دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه تصریح کرد: ارتش اشغالگر اسرائیل هر شخصی را که برای خروج از بیمارستان شفا تلاش کند مورد تیراندازی قرار می دهد و این بیمارستان به قبرستانی برای همه افراد حاضر در آن تبدیل شده است.

در همین راستا، رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا در غزه گفت: بولدوزرهای اشغالگران اقدام به حفر و تخریب در داخل محوطه بیمارستان کرده اند.

چند شب گذشته نیز دکتر محمد ابو سلمیه رئیس بیمارستان شفا در غزه در خصوص سوخت مورد نیاز این بیمارستان گفت: ما روزانه دستکم برای سرپا بودن بیمارستان نیاز به هشت هزار لیتر گازوئیل داریم، این درحالی است که رژیم صهیونیستی از ۳۰۰ لیتر سخن می‌گوید.

ابوسلمیّه گفت: میزان سوختی که رژیم صهیونیستی برای اعطا به بیمارستان شفا از آن سخن می‌گوید، در مجتمع پزشکی شفا حتی قادر نیست که یک دستگاه را راه بیاندازد.

وی افزود: ما خواهان دریافت سوخت از طریق سازمانهای بین‌المللی مانند صلیب سرخ و آن هم به مقدار کافی برای راه اندازی بیمارستان هستیم.

رئیس بیمارستان شفا شرایط بیمارستان را اسفبار توصیف کرد و گفت که این بیمارستان بدون آب، غذا و برق است.

ابوسلمیه در پایان گفت: بیمارستان به صورت کامل خارج از خدمات رسانی است و به یک قبرستان تبدیل شده است.

به دنبال آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته، رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه علاوه بر زنان و کودکان و ارتکاب جنایات جنگی، به بیمارستان ها هم حمله می‌کند و با بستن گذرگاهها، مانع از ورود سوخت به نوار غزه برای تأمین برق بیمارستان ها شده که این امر منجر به از کار افتادن ژنراتورهای بیمارستان ها و قطع برق و فوت بیماران و زخمی های تجاوز اخیر اشغالگران به غزه شده است. بر اثر حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه تاکنون بیش از ۱۱۵۰۰ فلسطینی شهید و ۲۹ هزار دیگر زخمی شده اند.

نظر شما