شناسهٔ خبر: 63507459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع تنش آبی ۱۱۷ روستا در چهارمحال و بختیاری

آقای رئیسی گفت: با اهتمام دولت، تنش آبی ۱۱۷ روستا در استان چهارمحال و بختیاری، رفع شده است و امیدواریم که این عدد به ۲۰۰ روستا برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۱۵ طرح آب‌رسانی و برق‌رسانی استان چهارمحال بختیاری، با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بخش قابل توجهی از وعده‌های دولت به مردم استان در دور نخست سفر‌ استانی در بخش آب‌رسانی، بر اهمیت مدیریت منابع آبی تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم آب را به‌درستی در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم، آب شرب و صنعت در این استان تأمین خواهد شد.

رفع تنش آبی ۱۱۷ روستا در چهارمحال و بختیاری

آقای رئیسی در ادامه، ۱۴ سال تأخیر در بهره‌برداری از «سد بابا حیدر» را موجب ۱۰ برابر شدن هزینه ساخت آن عنوان کرد و افزود: اگر اجرا و بهره‌برداری از این طرح در سال‌های گذشته به ثمر می‌نشست، هزینه آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود، اما گذشت زمان باعث شد که هزینه آن ۱۰ برابر شود.
 
رئیس‌ جمهور با توجه به اهتمام دولت برای رفع تنش آبی در روستا‌های استان چهارمحال بختیاری، گفت: امروز تنش آبی ۱۱۷ روستای استان، رفع شده است و امیدواریم که این عدد به ۲۰۰ روستا برسد.
 
آقای رئیسی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری، جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران، قابل حل نبود، گفت: ۷۰ درصد طرح‌های آب‌رسانی در استان، مربوط به دوره دولت سیزدهم و ۳۰ درصد مربوط به گذشته است. بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده است و مسئولان با کار جهادی، موجب تأمین آب پایدار و با کیفیت برای مردم استان شده‌اند.
 
رئیس جمهور با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امید در جامعه، کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ برابر قبل شده است، اظهار داشت: این موضوع، نشانه این است که ما می‌توانیم در زمان کوتاهی از طرح‌ها بهره‌برداری کنیم و در کارهای دیگر نیز با اقدامات جهادی، طرح‌های نیمه‌تمام را به نتیجه برسانیم.
 
رئیس‌ جمهور، همچنین تأکید کرد: علاوه بر ضرورت اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های آب‌رسانی، توجه به موضوع فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مد نظر مدیران و دست‌اندرکاران قرار گیرد.
 
آقای رئیسی، مردم و عشایر استان چهارمحال و بختیاری را نجیب، مقاوم و غیور، توصیف کرد و گفت: این مردم، سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند، بنابراین نباید طرح‌های نیمه تمام را که تحقق آن‌ها می‌تواند موجب خوشحالی مردم شود، بلاتکلیف رها کنیم.
 
رئیس‌ جمهور، نهضت پایان طرح‌های نیمه تمام را موضوع اولویت‌دار برای دولت دانست و با تأکید بر اینکه ادامه مسیر خدمت‌رسانی به مردم به کمک همه بخش‌ها نیاز دارد، گفت: امروز بسیاری از طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می‌کند که امیدوارم برای همه مردم، موجب برکت و خرسندی باشد. هنر ما این است که بتوانیم رضایت مردم را در همه کار‌ها به‌ دست آوریم و این رضایت، تنها با عمل ما محقق می‌شود.
 

نظر شما