شناسهٔ خبر: 63498263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روزهای سخت راویان خبر در غزه؛

جنگ غزه، جنگ روایت‌هاست

صهیونیست ها برای جلوگیری از انتشار اخبار بی طرفانه و روایت واقعیت‌های غزه مراکز رسانه‌ای و خبرنگاران را هدف قرار می‌دهند به طوری که تاکنون حدود پنجاه خبرنگار در حملات اشغالگران شهید شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، قتل عام و نسل کشی بی سابقه درغزه از سوی صهیونیست‌ها تداوم دارد. بیمارستان‌ها و  مراکز درمانی و آموزشی و غیرنظامیان هم زیر گلوله باران رژیم صهیونیستی هستند.

 رئیس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران می‌گوید: در سایه ناتوانی مجامع جهانی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی صهیونیست‌ها  تاکنون حدود پنجاه خبرنگار در غزه به شهادت رسیدند که این اتفاق درواقع عجز سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی در بحث حقوق بشر و آزادی بیان را نشان می دهد.  

اکبر نصراللهی افزود: جنگ غزه تنها جنگ موشک و بمب نیست، بلکه جنگ رسانه‌ها، جنگ روایت‌ها و افکار عمومی است.

آنچه رژیم اشغالگر را این روزها به واهمه انداخته توان روایتگری محور مقاومت و رسانه‌های مستقل است. در کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه هم، وضعیت فعالیت روزنامه‌نگاران چندان مطلوب نیست. تعلیق شش خبرنگار بی بی سی عربی به سبب تایید توییت هایی در همدلی با فلسطینیان،  ممنوعیت  فعالیت شبکه الجزیره در اسرائیل و مناطق جنگی و اخراج کاریکاتوریست روزنامه گاردین  به خاطر کشیدن تصویری از نتانیاهو، تنها بخشی از این اقدامات علیه فعالیت آزاد رسانه‌ها است.

غزه اکنون میدان تقابل روایت‌هاست؛ میدانی که سیاست‌های دوگانه دنیای غرب را بار دیگر آشکارتر کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_10430700"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4056371/10430700?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما