شناسهٔ خبر: 63497442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سلاجقه: ۱۸۰ روز است که مردم زابل از جهت گرد و غبار با مشکل روبه رو شده اند

صاحب‌خبر -

شفقنا – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که مردم زابل ماههاست به دلیل گرد و غباری که کانون آن در افغانستان است، با مشکلات بسیاری رو به رو  هستند.

به گزارش شفقنا، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در زمینه حق‌آبه هیرمند توضیح داد: هنگامی که هیات اقتصادی طالبان به ایران آمد نشستی داشتیم و در آنجا طالبان برای اولین بار پذیرفت که باید حق‌آبه ایران رها شود. آن‌ها بحث کمبود آب را مطرح کردند، اما حدود ۱۸۰ روز است که مردم زابل از جهت گرد و غبار با مشکل روبه رو شده اند، به همین دلیل بحث مرطوب‌سازی و رها کردن مقداری آب در آن منطقه را مطرح کردیم تا فعلا دریاچه مرطوب شود و منشا گرد و غبار نباشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مسئله دیگری که در این نشست مطرح شد تثبیت کانون‌های گردو غبار در کشور افغانستان بود که قول دادند حتما هیات افغانستانی به ویژه مسئولان محیط زیست در اولین فرصت به کشور ما بیایند تا در قالب نشست جامع این مسائل را بررسی کنیم و بتوانیم منشا گرد و غبار را در افغانستان به ویژه در مناطقی که ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند، رفع کنیم.

نظر شما