شناسهٔ خبر: 63495069 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقد و بررسی فیلم «سفیدپوش» در «سینما جوان»

فیلم کوتاه «سفیدپوش» امروز در برنامه تلویزیونی «سینماجوان» از شبکه مستند پخش و بررسی می شود.

صاحب‌خبر -

نقد و بررسی فیلم «سفیدپوش» در «سینما جوان»به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه «سینماجوان» با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران، به صورت مشترک به همت انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.

در این برنامه نازنین چیت ساز مجری برنامه با رضا فهیمی کارگردان فیلم «سفیدپوش» درباره تجربیات او برای ساخت این اثر گفتگو می کند. در میز نقد و تحلیل برنامه نیز، عطا مجابی در گفتگو با رامتین شهبازی به نقد و بررسی این اثر کوتاه می‌پردازند.

فیلم کوتاه «سفیدپوش» براساس قصه «نعلبکی پنیر» اثر محمد صالح‌علا نوشته است. این فیلم روایتگر داستان پیرزنی است که قالب پنیری را که خود درست کرده است، به احمد پسربچه ده‌ساله می‌دهد تا او پنیر و پیغام پیرزن را به پدرش برساند.

امیرعلی رزاقی، محمدعرفان صادقی، بهزاد دورانی، سید محمدرضا حسینی کرمانی، فاطمه رادمنش، فرزانه ابوالهادی، احمد دهقان رحیمی، ربابه حسن شاهی، الهام فاتحی، ریبوار ویسی و سودا ویسی گروه بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «سفیدپوش»موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه سلیمانیه عراق شد و در بیست‌وششمین جشنواره «کانبرا استرالیا» نیز تندیس بهترین فیلم را از آن خود کرد. این فیلم همچنین به‌ عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران در اسکار ۲۰۲۲ معرفی شد.

در بخش دیگری از برنامه «سینماجوان»، سیدحسن حسینی با جدیدترین شماره از پرونده «گونه های سینمایی»، درخصوص گونه جنایی صحبت می کند.

برنامه «سینماجوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور، شنبه‌ها ساعت ۲۰ پخش یکشنبه ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۰ صبح بازپخش می شود.

 

نظر شما