شناسهٔ خبر: 63489766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور: دادگاه بین‌المللی کیفری به جنایات اسرائیل رسیدگی نمی کند

دهقانی؛ معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: نهاد‌های حقوق بشری وجاهت خود را از دست داده و پای بر رو کنوانسیو‌ن‌های ۴ گانه ژنو و کنوانسیون حقوق کودک گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: نهاد‌های حقوق بشری وجاهت خود را از دست داده و پای بر رو کنوانسیو‌ن‌های ۴ گانه ژنو و کنوانسیون حقوق کودک گذاشتند.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان مردم و نهاد‌های حقوقی و مسئولان دولتی جلساتی درباره جنگ غزه برگزار کردند، اما محور کار با سازمان‌های مردم نهاد است.

وی افزود: در خارج کشور هم مجموعه‌های حقوقی فراوانی شکل گرفته و در دادگاه بین‌المللی کیفری به دنبال پیگیری هستند، اما دیوان بین‌المللی کیفری متأسفانه کار خود را انجام نداده است.

دهقان با بیان اینکه سال ۲۰۱۸ دعوایی توسط فلسطین علیه رژیم صهیونیستی درباره جنایات سال ۲۰۱۴ شکل گرفته، اما تاکنون رسیدگی نشده است، گفت: اگر آن زمان به شکایت سال ۲۰۱۴ توجه می‌شد، شاید از نسل کشی اخیر جلوگیری می‌کرد. 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نهاد‌های حقوق بشری وجاهت خود را از دست داده و پای بر رو کنوانسیو‌ن‌های ۴ گانه ژنو و کنوانسیون حقوق کودک گذاشتند و کشور‌های غربی و سازمان‌های بین‌المللی سکوت مرگباری اتخاذ کردند، خاطرنشان کرد: جهان نیازمند سازوکار‌های جدیدی است و جنایات اخیر نشان داد که باید کشور‌های اسلامی با توجه به اعتقاداتشان ساز و کار جدیدی را پیشنهاد بدهند که به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی شود.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما