شناسهٔ خبر: 63487135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ادربیل:

زنان روستایی با اندک حمایت مالی کارآفرینان موفقی در جامعه روستایی می شوند

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی اردبیل گفت: زنان روستایی با اندک حمایت مالی کارآفرینان موفقی در جامعه روستایی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مقصود ضیاءچهره در بازدید از فعالیت‌های اقتصادی زنان کارآفرین در بخش هشجین خلخال با اعلام این مطلب افزود:  مهمترین مشکل زنان‌روستایی تأمین سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار است.

وی افزود:  تجربه نشان داده که در مناطق روستایی که دولت یا بخش خصوصی از کارآفرینان حمایت کرده زنان روستایی به کارآفرینان موفقی تبدیل شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه نقش زنان روستایی در اقتصاد خانواده و روستا غیر قابل انکار است گفت: زنان روستایی در طول زندگی خود برای اداره امور زندگی مهارت‌های بسیار زیادی می‌آموزند و هریک از این مهارت‌ها می‌تواند دست ‌مایه راه‌اندازی یک کسب و کار موفق باشد. مشروط بر اینکه در زمینه اصول کسب و کار و مهارت‌های مالی مورد نیاز آن تحت آموزش قرار گیرند.

این مقام مسئول افزود: زنان روستایی کارآفرین های موفق و پدیده های قابل تأمل دنیای امروز هستند که اثرگذاری این افراد تنها در تغییر سطح اقتصاد خانواده نیست بلکه دیده شده زنان‌ روستایی کارآفرین، تحولی در توسعه روستای خود ایجاد کرده‌اند.

ضیاچهره بیان داشت: توسعه کارآفرینی زنان‌ روستایی می‌تواند به راهکاری برای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق روستایی تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما