شناسهٔ خبر: 63477941 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جایگزینی خودروها در سامانه یکپارچه به‌هیچ عنوان اجباری نیست | این موضوع را مطالبه و پیگیری می‌کنم

پس از مدت ها سردرگمی متقاضیان خودرو درباره اصرار خودروسازان برای جایگزینی مدل خودروهای تحویلی به مشتریان، وزیر صمت در این باره هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه بعضی از خودروسازان در سامانه یکپارچه هنگام تحویل خودرو به متقاضیان، خودروهای دیگری را تحمیل می کنند، گفت: خودروسازان به هیچ عنوان حق این کار را ندارند و باید طبق قانون و قرارداد عمل کنند. در این باره خودروسازان گفته‌اند که به مشتریان توصیه کرده‌اند که مشتریان می‌توانند توصیه را قبول نکنند.

وزیر صمت تأکید کرد: خودروسازان به من گفته‌اند که به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. هیچ الزامی نیست و اگر چنین اقدامی صورت گرفته این موضوع را مطالبه و پیگیری می‌کنم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ‌تشخیص قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است، افزود: البته در چشم‌انداز می‌خواهیم رقابت در تولید خودرو به گونه‌ای باشد که نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت نباشد و این خواست ما و دولت است.

وزیر صمت در پاسخ به این سئوال که شورای رقابت چه زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود، گفت: من مسئول این کار نیستم و نمی‌توانم در مورد این موضوع قول و وعده بدهم.

برچسب‌ها:

نظر شما