شناسهٔ خبر: 63451832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه مصر: قاهره گذرگاه رفح را باز کند

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جزئیات گفتگوی خود با همتای مصری در ریاض نوشت: در ریاض به وزیر خارجه آقای سامح الشکری گفتم؛ "امروز روز امتحان ماست و انتظار می‌رود مصر گذرگاه رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند".

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدارش با وزیر امور خارجه مصر در ریاض در صفحه شخصی در برنامه ایکس نوشت: در ریاض به وزیر خارجه آقای سامح الشکری گفتم؛ "امروز روز امتحان ماست و انتظار می‌رود مصر گذرگاه رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند".

وی همچنین نوشت: ‏رژیم اسرائیل در ۷ اکتبر فروپاشید و اکنون با تنفس مصنوعی آمریکا زنده است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: آنچه جهان شاهد است، جنگ تمام‌عیار آمریکا علیه غزه است.

روز شنبه نشست سران کشورهای اسلامی و عربی درباره تحولات غزه در شهر ریاض عربستان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر ضرورت شکسته‌شدن محاصره غزه و تحمیل ورود کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه شامل غذا، دارو و سوخت نوار غزه بر رژیم صهیونیست و به‌شکل فوری تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کردند و تأکید کردند هرگز نباید جنگ انتقام‌جویانه رژیم صهیونیستی را به‌عنوان دفاع مشروع توصیف یا به‌هرنحوی آن را توجیه کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص نشست سران کشورهای اسلامی گفت: نشست سران کشورهای اسلامی و عربی به‌درخواست آقای رئیسی که البته از سه هفته پیش این درخواست را داشتند و با کمک مقامات کشور عربستان و دعوت از سران کشورها، روز شنبه در ریاض برگزار شد.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور علاوه بر سخنرانی شفاف و صریح و منتج به ۱۰ راهکار عملی که در جلسه ارائه دادند، ۹ دیدار نیز با سران برخی از کشورها از جمله رئیس جمهور مصر، ولیعهد سعودی، نخست وزیر مالزی و سران کشورهای نیجریه، موریتانی و برخی دیگر از کشورها داشتند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در این دیدارها محور اصلی بحث بر مسئله فلسطین و راهکارهای برون‌رفت از این موضوع و در عین حال حمایت قوی‌تر از مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری بود.

برچسب‌ها:

نظر شما