شناسهٔ خبر: 63451709 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده پارلمان لبنان:

جنگ علیه فلسطین جنگ علیه امنیت جهان عرب است

نماینده پارلمان لبنان جنگ علیه مردم فلسطین را جنگ علیه امنیت کل جهان عرب توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «اسامه سعد»، نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: «بیانیه‌های صادر شده در نشست  سران عربی-اسلامی در ریاض هیچ دستاوردی نخواهد داشت، چرا که قرار بود اقدامات میدانی متناسب با حجم قربانیان مردم فلسطین و مقابله مقاومت در برابر ماشین نظامی اسرائیل اتخاذ شود».  

سعد گفت: «امیدوار بودیم نشست سران کشورهای عربی و اسلامی یک ابزار فشار واقعی باشد، اما واضح است که هیچ نتیجه جدی میدانی یا واقعی از این نشست حاصل نشده است».

وی تصریح کرد: «این اولین بار نیست که دشمن اسرائیلی این اقدامات را انجام می‌دهد و طی ۷۰ سال گذشته  مرتکب جنایت‌های قتل عام و آواره کردن مردم فلسطین شده است، چنانکه جنایت های این رژیم در لبنان را نیز فراموش نمی کنیم. در مصر نیز همین جنایت ها را انجام داد و مدارس را بمباران کرد اما دشمن اکنون به طرز وحشتناکی غیرنظامیان، بیمارستان ها، مدارس و خانه ها را هدف قرار می دهد». 

سعد افزود:‌ «اگر در فلسطین امنیت نباشد، امنیت کل اعراب در خطر است، اگر دشمن اسرائیل به شکستن اراده مردم فلسطین ادامه دهد و آنها را از حقوق طبیعی و مشروع خود باز دارد، امنیت در منطقه برقرار نمی شود و دولت های عربی باید بدانند تا زمانی که مردم فلسطین به حق خود نرسند، نه تنها امنیت لبنان بلکه امنیت مصر و امنیت ملی کل اعراب در خطر است». 

 

انتهای پیام/

نظر شما