شناسهٔ خبر: 63440771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس محاکم تهران: دانش به‌روز و متناسب، لازمه کار قضایی است

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید مفتح بازدید کرد و در نشست تخصصی قضات این مجتمع حضور یافت.

صاحب‌خبر -

بازدید رئیس کل محاکم تهران از مجتمع قضایی شهید مفتحبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ربیع الله قربانی در ادامه بازدید‌های میدانی از مجتمع‌های قضایی تهران، در چهاردهمین بازدید میدانی خود از همه ۲۳ شعبه حقوقی مجتمع قضایی شهید مفتح بازدید کرد و ضمن گفتگو با همکاران قضایی و اداری و بررسی مسائل و مشکلات همکاران، در نشست تخصصی قضات این مجتمع حضور یافت.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در نشست تخصصی قضات مجتمع، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سرپرست و پرسنل قضایی و اداری بیان کرد: کار قضایی بخصوص در حوزه دعاوی حقوقی و مسائل مرتبط با تجارت و روابط حقوقی و خصوصی مردم سخت است و چون ارتباط مستقیم با حقوق و منافع افراد و حتی نظام اقتصادی کشور دارد، نیازمند دانش به‌روز و متناسب است.

قربانی گفت: همکاران قضایی در محاکم تهران مستمراً در حال صدور رأی برای اعمال ضمانت اجرایی به ویژه در قرارداد‌های خصوصی هستند، اما حجم ورودی پرونده‌ها بسیار زیاد است و تناسبی بین تعداد قضات، شعب و پرونده‌ها از لحاظ میزان و ماهیت دعاوی مطرح شده وجود ندارد.

رئیس کل محاکم تهران با اشاره به برگزاری نشست‌های قضایی هفتگی در مجتمع‌های قضایی تهران گفت: باید سعی کنیم رویه‌ها و آراء واحدی درباره موضوع واحد صادر گردد. این امر باعث آگاهی مردم درباره مسائل حقوقی و شناخت آنها از موضع دادگاه خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل اجرای مزایده‌ها در اجرای احکام مدنی افزود: استفاده از سامانه ستاد (سامانه تدارکات دولت) که اجرای مزایده‌ها را بصورت آنلاین فراهم می‌کند، به طور جدی در دستور کار شعب اجرای احکام مدنی باشد.

ربیع الله قربانی ادامه داد: برای مختومه کردن پرونده‌های مسن باید با شناسایی، اولویت بندی و بازبینی پرونده‌های مسن، در اسرع وقت تصمیم گیری شود. تشکیل کمیته مشاوره به قاضی رسیدگی کننده یا اختصاص قاضی ویژه برای مختومه کردن پرونده‌های معوق و مسن ضرورت دارد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، وضعیت اتقان آراء در مجتمع قضایی شهید مفتح مطلوب است که از این بابت سپاسگزار زحمات همه همکاران هستیم.

نظر شما