شناسهٔ خبر: 63440439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه هدف ۱۵ راکت قرار گرفت

تهران-ایرنا-در پاسخ به حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به شهر البوکمال در شرق سوریه، پایگاه نظامیان ایالات متحده در میدان نفتی کونیکو در شمال شرق دیرالزور سوریه هدف ۱۵ راکت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منابعی به شبکه المیادین گفته‌اند که این حملات موجب انفجار مهیبی در پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه شد.

این منابع که به نامشان اشاره نشده به المیادین گفته‌اند که این حمله در پاسخ به تجاوز آمریکا به شهرهای المیادین و البوکمال در شرق سوریه صورت گرفته است.

منابع آگاه به المیادین گفته‌اند که مقر فرماندهی پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه هدف قرار گرفته شده است.

براساس گزارش منابع آگاه، پس از حملات راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا، بالگردهای آمریکایی به مدت ۱۰ دقیقه درحال حرکت بودند که به نظر می‌رسد کار انتقال مجروحان ناشی از حمله راکتی به این پایگاه را انجام می‌دادند.

این حمله پس از آن رخ می‌دهد که رسانه‌های امریکایی از ۲ حمله هوایی جدید ارتش ایالات متحده علیه اهدافی در شرق سوریه خبر دادند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی ۲ حمله به مواضعی در نزدیکی پل شهر "المیادین" در شرق دیر الزور انجام دادند.

براساس گزارش المیادین، در این حمله همچنین منطقه "السیال" در شهر "البوکمال در شرق دیرالزور نیز هدف قرار گرفته است.

منطقه شرقی دیرالزور ۱۸ آبان ماه نیز هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفته بود.

منابع میدانی به المیادین گفته بودند که این بخش از شهر دیرالزور هدف چهار فروند موشک آمریکا قرار گرفت.

براساس گزارش میدانی از دیرالزور، این شهر از سمت خیابان پورسعید، هرابش هدف حمله موشکی قرار گرفت به طوری که دود از منطقه هدف قرار داده شده به هوا بلند شد.

این گزارش افزوده بود که در این حمله یک نانوایی و یک انبار خالی هدف قرار گرفت.

نظر شما