شناسهٔ خبر: 63429862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی به رقابت می‌پردازند

نشست خبری دومین جشنواره آموزشگاه‌های آزاد بازیگری صبح امروز یکشنبه ۲۱ آبان در موزه سینما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، قادر آشنا (قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی) در ابتدای این نشست اظهار کرد: من در اولین روزهای ورودم به سازمان سینمایی با مدیران آموزشگاه‌های سراسر کشور جلساتی داشتم و این دوستان خواسته‌هایی از سازمان سینمایی داشتند که یکی از آنها برگزاری این رویداد بود.

وی افزود: طبق ارزیابی ما این خواسته درست و منطقی است، در شهر تهران و در سراسر کشور آموزشگاه‌های بسیاری داریم و موضوع را با رییس سازمان سینمایی مطرح کردم و در برنامه‌های ۱۴۰۲ ثبت شد که دومین دوره جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را برگزار کنیم. وقتی شما موضوعی به نام آموزش دارید باید فعالیت‌های این آموزشگاه‌ها یک جایی دیده شود. معاونت ما وظیفه دارد بستر را برای هنرمندانی که آموزش می‌بینند فراهم کند و این جشنواره رویدادی است که می‌تواند این ویژگی را داشته باشد، امیدواریم این جشنواره در برنامه‌های سازمان بماند.

در ادامه مهدی شفیعی (دبیر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی) اظهار کرد: بعد از اینکه فراخوان جشنواره منتشر شد با مشورت مدیران چهار رشته اصلی فیلم‌های کوتاه، فیلمنامه‌نویسی، عکاسی و بازیگری را برای این رویداد در نظر گرفتیم و چون در بخش فیلم کوتاه به دیگر رشته‌ها نیز پرداخته می‌شود، بخش‌های دیگری به این جشنواره اضافه نکردیم.

وی افزود: مجموعا ۷۱۰ نفر از هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و ۱۲۵۵ اثر به طور کل به دبیرخانه ارسال شد، ۶۰۰ اثر در بخش بازیگری به دست ما رسید، در بخش فیلم کوتاه ۲۵۰ اثر و عکاسی ۲۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و همچنین در بخش فیلمنامه ۱۷۹ اثر به جشنواره فرستاده شد. از ۳۰ آبان تا دوم آذر ماه شاهد نمایشگاهی از ۳۵ اثر عکاسی و برگزیده خواهیم بود.

دبیر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی گفت: در رشته فیلم کوتاه آثار به اذعان داوران آثاری درخور و قابل تامل هستند و تا روز سه‌شنبه خروجی این بخش هم مشخص خواهد شد و ۳۰ فیلم کوتاه به جشنواره راه پیدا می‌کنند. در بخش فیلمنامه‌نویسی هم آثار ارزشمندی به ما رسیده است. ۳۰ فیلمنامه هم به بخش نهایی رسیده که در اختتامیه معرفی خواهند شد. بخش بازیگری هم استعدادهای فوق‌العاده‌ای داریم و خوشبختانه استقبال خوبی از این بخش شد و از تهران و شهرستان‌ها نزدیک به ۶۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که نزدیک به ۷۵ اثر نهایی خواهد شد. قرار بر این است که ۷۵ نفر مونولوگهایی قرار دهیم، داوران اجراهای آنها را ببینند که ۶۰ نفر آقا و خانم ۱۴ نفر کودک و نوجوان هستند.

وی افزود: یک بخش جنبی با عنوان غزه داریم که در سه بخش آثار هنرمندان به این جشنواره که ۲۵ اثر در بخش‌های فیلم کوتاه، دلنوشته‌خوانی و ساخت کلیپ و انیمیشن را شامل می‌شوند. جشنواره از سی آبان تا دوم آذر در موزه سینما برگزار خواهد شد.

شفیعی در ادامه اظهار کرد: نشست‌های تخصصی هم در این رویداد برگزار خواهد شد و هیات‌های انتخاب و داوری به زودی معرفی خواهند شد.

در ادامه آشنا با اشاره به اینکه در این جشنواره بحث رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها مدنظر نیست، گفت: ما کارت صلاحیت تدریس باید صادر کنیم، رتبه‌بندی هم انجام می‌گیرد و اگر سطح آموزش آموزشگاهی پایین بود ما به دنبال حذف نیستیم و می‌خواهیم کاری کنیم تا سطح آموزش ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما