شناسهٔ خبر: 63421374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتارگاه دام بیرجند پلمب شد

بیرجند - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: کشتارگاه دام بیرجند واقع در روستای حسین آباد سادات به منظور حفظ بهداشت غذایی شهروندان پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی نسایی زهان روز یکشنبه اظهار کرد: بهداشت غذایی جامعه خطر قرمز دستگاه قضایی در خراسان جنوبی است.

وی افزود: هر جا تشخیص دادیم که بهداشت غذایی مردم در خطر است براساس ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات اقدام خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشتارگاه نیمه صنعتی بیرجند واقع در روستای حسین آباد سادات گفت: اخطار، تذکر و مهلت به متولی کشتارگاه داده شد ولی متأسفانه مشکلات بهداشتی خود را رفع نکرد.

وی اضافه کرد: استعلام‌هایی که از محیط زیست خراسان جنوبی گرفته شده نشان می‌دهد به خاطر دفع غیر بهداشتی این کشتارگاه خاک‌های اطراف و آب‌های زیرزمینی آلوده شده است.

حجت‌الاسلام نسایی زهان با بیان اینکه پلمب کشتارگاه برای حفظ بهداشت عمومی شهروندان بوده است گفت: در این راستا برای رفع مشکلات مردم در زمینه کشتار دام‌هایشان تدبیری شده و برای قصاب‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ نوبت صبح و عصر نیز کشتارگاه خوسف برای کشتار آماده است ادامه داد: وقتی کسی به تذکرات قانونی توجه نمی‌کند باید در برابرش به وظیفه قانونی عمل کرد و بهداشت عمومی جامعه را حفظ کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در پاسخ به دغدغه بیکار شدن چند نفر از کارگران این کشتارگاه گفت: من از مردم شهرستان بیرجند این سوال را می‌کنم اگر آلودگی آب شرب و غذای شما رخ دهد از ما مسئولان در زمینه عدم انجام وظایف در زمینه بهداشت سوال نخواهید کرد؟

وی تصریح کرد: هر زمان که این مجموعه مشکلات محیط زیستی خود را رفع کند بی شک مجدد می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

نظر شما