شناسهٔ خبر: 63416787 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاکید وزیر کشور بر ترویج فرهنگ محله محوری برای افزایش تامین امنیت کلان شهر تهران

وزیر کشور گفت: محله محوری، نظام اجتماعی و اداری با سابقه زیاد است که با کمرنگ تر شدن آن مشکلات کلان شهرها رشد پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، احمد وحیدی در جلسه شورای هماهنگی امنیتی انتظامی اجتماعی فرهنگی استان تهران که به میزبانی استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت درک تشکیل جلسات اظهارداشت: کنترل و اداره شهر های بسیار بزرگ بحث مهمی است همانگونه که مقام معظم رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) در سیاستهای کلی می فرمایند" تعیین ابعاد کالبدی شهرها در گسترش افقی و عمودی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی و با رعایت ملاحظات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، حقوق همسایگی و امکانات زیربنایی و الزامات زیست محیطی و اقلیمی." و تاکید بر جلوگیری از توسعه بی رویه کلان شهرها دارند.

وزیر کشور در ادامه افزود: مجموعه های تعریف شده در شوراهای امنیتی مسئولیت هایی که دارند باید با تعاملات و هماهنگی ها و درک صحیح از جایگاه تعریف شده به وطایف خود عمل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در کلان شهر تهران  چند میلیون نفر بصورت شناور در روز تردد می کنند، اتفاقی که امروز رخ داده و دوستان به نتایج مطلوب رسیدند و یک سازو کار ناشی از نیاز از پایین به بالا رسید و این موضوع با اتفاق همه امروز به مرحله شوراها رسید.

وزیر کشور در ادامه به رشد نگاه محله محوری برای تامین امنیت کلان شهری چون تهران اشاره کرد و اذعان داشت: محله محوری، نظام اجتماعی و اداری با سابقه زیاد است که با کمرنگ تر شدن آن مشکلات کلان شهرها رشد پیدا کرده است، شکل سازوکار و چینش محله ها بهم خورده است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اولویت های شوراهای هماهنگی امنیتی اضافه کرد: جایگاه ۲۰روسای مناطق تهران باید دارای سازوکار و جایگاه تثبیتی شوند تا یک ساختارسبک و چابکی ایجاد شود. مسائلی که مردم را ناراحت می کند باید این مسایل تشخیص داده شود، البته اکنون این شورا دارای ۶ عضو میباشد که قابل توسعه می باشد که این توسعه پس از جا افتادن مسائل و ایجاد جلسات مستمر شکل می گیرد که تجربه خوبی را شکل می دهد.

وحیدی در ادامه یاداور شد: دستگاهای که اکنون عضو این شوراها هستند دارای اختیاراتی میباشند که می تواند برخی مسائل را پس از تشخیص مرتفع کنند اما برخی مسایل را باید به مراتب بالاتر منتقل کنند که باید در سریعترین زمان این انتقال صورت پذیرد. در ادامه جلسه باید ظرفیت مردم را در این شوراها در نظر بگیرید که یکی از موضوعاتی که اکنون می توان به ان با کمک مردم پرداخت، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است که با کمک مردم و برای مردم انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما