شناسهٔ خبر: 63407765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاظمی قمی: ایران برادری خود در حق افغانستان را اثبات کرد

سفیر ایران در کابل سفر هیات اقتصادی طالبان به تهران را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که ایران برادری خود نسبت به ملت شریف افغانستان را در سفر هیات طالبان به تهران اثبات کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حسن کاظمی قمی» سفیر ایران در کابل درباره سفر اخیر هیات طالبان به تهران و امضای توافق اقتصادی میان دو کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در صفحه ایکس نوشت: «آنچه ایران در سفر هیئت اقتصادی به سرپرستی ملا برادر اثبات نمود، در یک کلمه به عنوان یک همسایه و عضوی از مجموعه منطقه ابراز "برادری" نسبت به ملت شریف افغانستان بود تا در گذر از "تحریم‌ها و تحدیدها" ظالمانه و ناجوانمردانه عبور کنند.»

شنبه هفته گذشته (13 آبان) یک هیات طالبان به ریاست «عبدالغنی ملابرادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان برای دیدار با مقامات ایرانی و گفت‌وگو درباره موضوعات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.

ملابرادر پس از دیدار با وزرای خارجه، کشور، نیرو و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای دیدن از کارخانه ذوب آهن عازم اصفهان شد.

وی در دیدار با مقامات ایرانی با تشکر از مهمان نوازی مردم ایران از مهاجران افغانستانی، بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین دو کشور به ویژه فعال کردن حوزه ترانزیت، بندر چابهار و همکاری در حوزه حمل و نقل هوایی تأکید کرد.

ملابرادر و هیات همراه وی پس از بازگشت از اصفهان عصر روز پنجشنبه 5 قرارداد همکاری اقتصادی با مقامات ایرانی را امضا کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت که در این سفر تفاهم‌نامه‌های زیادی با طرف‌های ایرانی به امضا رسیده که برای دو کشور دستاورد بزرگ خواهند بود.

پایان پیام/ ر

نظر شما